هوش مصنوعی جدید دولت انگلستان با دقت 99.99 درصدی جلوی ویدیوهای دلخراش داعشی را می گیرد!

رسانه کلیک - هوش مصنوعی دولت انگلستان که به تازگی توسط یک موسسه تحقیقاتی در این کشور طراحی شده قادر است با دقت قریب به 100 درصد جلوی انتشار ویدیوهای داعشی را بگیرد.

هوش مصنوعی جدید دولت انگلستان با دقت 99.99 درصدی جلوی ویدیوهای دلخراش داعشی را می گیرد!

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری بیزنس اینسایدر؛ دولت انگلستان موفق به توسعه نوعی سیستم هوش مصنوعی شده که با دقت 99.995 درصدی ویدیوهای دلخراش داعشی ها را در فضای مجازی تشخیص می دهد.

دپارتمان هوم آفیس انگلیس روز سه شنبه با انتشار این خبر اعلام کرد که هوش مصنوعی جدید دولت انگلستان پلتفرم های کوچک را در برابر انتشار اخبار تروریستی محافظت می کند.

هوش مصنوعی مسدودکننده ویدیوهای داعشی از سوی موسسه تحقیقاتی ASI Data Science واقع در لندن طراحی و حدود 600 هزار پوند (834 هزار دلار آمریکا) صرف توسعه آن شده است.

ویدیوهای داعشی

دولت انگلیس در نظر دارد این هوش مصنوعی را به صورت مجانی و در راستای جلوگیری از نشر محتوای تروریستی در اختیار پلتفرم ها و شرکت های مختلف قرار دهد.

دفتر Home Office در بیانیه اخیر خود با اشاره به این موضوع که داعش علاقه زیادی به پلتفرم های کوچک دارد و طرفداران این گروهک تروریستی از منابع کافی برای حمایت از آنها برخوردار نیستند، اعلام کرد:

سایت های Vimeo، Telegra.ph و pCloud به طور اخص می توانند از این سیستم فیلترینگ بهره مند شوند.

در ادامه بیانیه این دپارتمان آمده است؛ مدل مورد استفاده در هوش مصنوعی مسدودکننده ویدیوهای داعشی با الگوبرداری بیش از هزار ویدیوی محتوی اعمال مجرمانه داعشی ها می تواند سایت و رسانه های مختلف را صرف نظر از اندازه و حجم خروجی شان از شر هر گونه پروپاگاندا و محتوای تروریستی خلاص کند.

محققان موسسه ASI می گویند هوش مصنوعی دولت انگلستان نمی تواند از بین ویدیوها، تبلیغات سیاسی جهت دار جزئی را انتخاب و حذف کند، اما قادر است آنها را از میان گزارش ها و اخبار مختلف با سکانس های مشابه تشخیص دهد که کمک شایانی به جلوگیری از ویدیوهای خشونت آمیز گروهک های تروریستی خواهد کرد.

ارسال نظر