هکرها اطلاعات تماس مشترکان اینستاگرام را دزدیدند؛ ۱۰ دلار به ازای هر شماره تلفن!

رسانه کلیک - یک نقص امنیتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث شده تا هکرها اطلاعات افراد مشهور را به راحتی سرقت کنند. اکنون یک پایگاه داده ایجاد شده است که اطلاعات تماس صدها سلبریتی را تنها به مبلغ ده دلار می‌فروشد.

هکرها اطلاعات تماس مشترکان اینستاگرام را دزدیدند؛ ۱۰ دلار به ازای هر شماره تلفن!

به گزارش رسانه کلیک ؛ به نقل از cnet، به لطف نشت اطلاعات در اینستاگرام تنها کاری که برای به‌دست آوردن اطلاعات تماس یک ستاره محبوب مثل تیلور سویفت احتیاج است پرداخت ده دلار ناقابل به هکرهاست!

آن‌طور که آزمایشگاه کسپرسکی روز سه شنبه به Instagram هشدار داد، یک هکر تاکنون توانسته آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن ۵۰۰ فرد مشهور را از طریق یک اشکال در این شبکه اجتماعی سرقت کند و اکنون اطلاعات ستاره‌هایی مانند لئوناردو دی کاپریو، اما واتسون و بوکسور فلوید میوئیدر به راحتی به فروش می‌رسند.

البته این نشت اطلاعات تنها منحصر به افراد مشهور نبود؛ یک هکر به نام Doxagram سرویس جستجو اطلاعات اینستاگرام را راه انداری کرده و در تبلیغ کار خود مدعی شده است که می‌تواند اطلاعات هر کاربری را که فرد سفارش دهد، به‌دست آورده و بفروشد.

Instagram با قبول بروز این نقص امنیتی در شبکه خود اعلام کرد: «هیچ کلمه عبوری به سرقت نرفته است؛ با این حال، نشت اطلاعات تماس می‌تواند منجر به حملات فیشینگ و نقض حریم خصوصی شود».

این شرکت اعلام کرد: «ما امنیت اطلاعات مردم را بسیار جدی می‌گیریم و با این مورد در کنار مراجع قانونی برخورد خواهیم کرد».

اینستاگرام از کاربران خواست که نسبت به هر تغییر کوچک در حساب خود حساس باشند و در صورت بروز هر گونه فعالیت مشکوک مانند تماس‌های دریافتی ناشناخته، متون و ایمیل‌های غیرعادی، آنها را گزارش دهند. این کار را می‌توان از طریق منو و انتخاب «گزارش یک مشکل» و سپس «هرزنامه یاسوء استفاده» انجام داد.

اینستاگرام اکنون این نقص را که منجر به نشت اطلاعات بسیاری از کاربران معروف شد، برطرف کرده است، اما کارشناسان به کاربران توصیه کردند که در فضای مجازی بیشتر مراقبت حریم خصوصی خود باشند.

ارسال نظر