بازار حوزه آی تی سی باید به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد

رسانه کلیک - رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بازار حوزه آی تی سی باید به 100 تا 120 هزار میلیارد تومان برسد، گفت: سهم فناوری اطلاعات 40 درصد و بخش ارتباطات 60 درصد است.

بازار حوزه آی تی سی باید به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد

به گزارش کلیک ؛ به نقل از صدا و سیما، رسول سراییان گفت: ماموریت سازمان فناوری اطلاعات در واقع در حوزه آی تی سی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مطابق احکام بالا دستی و برنامه ششم توسعه کشور، ۲.۵ برابر کردن بازار CT و چند برابر کردن بازار حوزه IT و رسیدن به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی مهم ترین ماموریت سازمان فناوری اطلاعات را رسیدن به این اعداد دانست و افزود: مطابق تقسیم بندی ها برای رسیدن به این اهداف سهم سی تی 60 درصد و سهم آی تی نیز 40 درصد است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در واقع ماموریت اصلی سازمان فناوری اطلاعات، توسعه بازار در بخش فناوری اطلاعات برای تحقق برنامه است، اظهار کرد: برای رسیدن به این اعداد و ارقام در استان ها اقداماتی لازم است که نخستین مرحله آن تهیه سندی از مشخصات و ویژگی هایی و پتانسیل توسعه IT هر استان است.

سراییان با بیان اینکه مراکز داده از ارکان حیاتی تحول دیجیتال محسوب می شود، تصریح کرد: بخش دوم، خدمات دولت الکترونیک و مراکز توانمند سازی است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

ارسال نظر