اندروید نوقا برنده شد یا IOS 10 ؟

اپل در مقایسه با گوگل، به نظر شما کدامیک باید نگران باشد؟ این مقاله به بررسی قابلیت ها و به روز رسانی  سیستم عامل های iOS 10 و Android N Beta خواهیم پرداخت.

اندروید نوقا برنده شد یا IOS 10 ؟

به گزارش کلیک، نبرد میان گوگل و اپل همچنان در جریان است و بسیاری به طور مکرر، تسلط هر کدام از این شرکت ها در بازار سیستم عامل های موبایل را به مباحثه و گفت و گو گذاشته اند. آخرین نسخه های سیستم عامل های موبایل این شرکت ها، iOS 10 از اپل و Android Nougat از گوگل هنوز برای عموم مردم رونمایی نشده است. اما جزئیاتی از آزمایش های بتای این محصولات در حال مقایسه شدن هستند.

پرسش اینجاست که چه کسی برنده این مسابقه سیستم عامل های موبایلی می شود؟ با هم قابلیت ها و توانمندی های دو طرف را مقایسه کنیم.

صفحه نمایش کاربران و اطلاعیه ها

تا جایی که صفحه نمایش کاربران و اطلاعیه ها مورد نظر باشد، هر دو سیستم عامل از کتاب های همدیگر قرض گرفته اند.

بر طبق گزارشی از سوی Know Your Mobile ، اطلاعیه های سیستم عامل های جدید اندروید، مشابهت هایی با اطلاعیه های iOS دارد. راحت تر خوانده می شوند و فونت های کوچکتری نیز دارند تا عرض کمتری اشغال کند. هم اینک این اطلاعیه ها می تواند بر اساس نرم افزار مورد نظر در گروه های مشابهی قرار بگیرند.

سیستم عامل جدید اپل نیز به کاربران امکان تعامل بیشتر با اطلاعیه های خود را می دهد، بدون آن که نیاز داشته باشید تا قفل تلفن را باز کنید. کشیدن انگشتتان به سمت چپ دسترسی به نرم افزارهای پخش موسیقی را برایتان فراهم می آورد و اگر آن ها را به سمت راست صفحه بکشید می توانید از دوربین استفاده کنید.

کاربران اپل همچنین می توانند به سادگی از طریق برداشتن گوشی هایشان اطلاعیه ها را مشاهده کنند. قابلیتی که اندروید هنوز پیدا نکرده است.

اپلیکیشن های موسیقی و تصویر

نسخه جدید iOS مکان ها، اشخاص و اشیا در تصاویر را می شناسد و به آن ها اجازه می دهد تا با استفاده از این اطلاعات این تصاویر را مرتب کرده و میان آن ها جستجو کنند. این سیستم عامل همچنین به طور اتوماتیک، شما را قادر به تنظیم و مرتب کردن تصاویر ویدیوها و اسلاید های بهترهدایت می کند.

البته هیچ کدام از این ویژگی ها برای اندروید جدید نیستند، چرا که نرم افزار تصویر گوگل همه این قابلیت ها را برای یک سال است که داراست.

اپلیکیشن موسیقی iOS 10 نیز تغییرات بسیاری به خود دیده است. برای مثال، راهبری صفحات ساده تری دارند. البته این سیستم عامل هنوز بر iTunes تمرکز دارد در حالی که Android's Play Music برای پخش و دانلود آهنگ های مختلف و متفاوتی ساخته شده است.

Siri در مقابل Google Now

شرکت اپل اخیرا دستیار صدای خود را با نام Siri برای توسعه دهندگان خود گشوده است. مطمئنا چنین امکانی موجب پیشی گرفتن این نرم افزار از Android N شده است. لازم به ذکر است که نرم افزار دستیار صدای Google Now چنین قابلیتی را هنوز ارائه نمی دهد.

هنوز فهرست اپلیکیشن های مورد حمایت بسیار کوچک است. هرچند کارشناسان بر این باورند که تا پایان سال ۲۰۱۶ نرم افزارهای بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

نظرات نهایی

تا جایی که پیشرفت ها مورد نظر باشد، می توان گفت که سیستم عامل جدید iOS 10 قابلیت های بیشتری ارائه داده است. اما در رابطه با اینکه کدامیک بهتر است، ما تا وقتی که این دو به بازار عرضه نشوند ، قادر به قضاوت نیستیم.

گفته می شود که سیستم عامل گوشی های اپل قرار است تا پاییز سال ۲۰۱۶ به بازارها عرضه شود.

ارسال نظر