زمان ارائه بازی های ایرانی به بازار نرسیده است

با وجود حضور افراد شایسته و توانمند در حوزه نرم‌ افزار و بازی‌ های رایانه‌ ای، در حال حاضر بازی ‌های ایرانی برای صادرات و حضور در بازار جهانی آماده نیستند.

زمان ارائه بازی های ایرانی به بازار نرسیده است

به گزارش کلیک، آزاد معروفی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: آنچه که در این جشنواره به سازمان نظام صنفی رایانه ‌ای سپرده شده در رابطه با صادرات نرم ‌افزار است که در این حوزه متاسفانه بازی ‌های ما به ندرت به جایی رسیدند که قابلیت صادرات را داشته باشند.

معروفی افزود: آنچه که از آمار و اطلاعات دریافت می ‌شود این است که بازی‌ های رایانه‌ ای هنوز به آنجا نرسیده که بتواند صادر شود و باید بیشتر در این زمینه تلاش و امکانات و اهمیت بیشتری به آنها داده شود تا بازی‌ ها بتوانند خود را در سطح جهانی مطرح کنند.

وی ضمن تاکید بر حمایت از شرکت‌های نوپا در جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از شرکت ‌های دانش ‌بنیان و مسائل مربوط به استارتاپ‌ ها حمایت ‌های گوناگونی از جمله ایجاد پارک‌ های فناوری می ‌شود، اما اینکه تا چه حد مفید بوده و فرایند کار چگونه است باید نتایج آن را در آینده دید.

او اضافه کرد: باید بیشتر در حوزه نرم‌ افزار مطالعه شود و روش های‌ دقیق ‌تری برای این موضوع انتخاب شود. مسائل صادراتی، گمرکی، تحریم ‌هایی که وجود داشته، همه مشکلاتی را ایجاد می‌ کند که این موضوع آن طور که باید و شاید نباشد و البته در حال حاضر هیچ یک از این شرایط آن طور که باید و شاید فراهم نیست.

معروفی بیان کرد: ما افراد بسیار شایسته‌ ای داریم که در حوزه نرم ‌افزار و بازی ‌های رایانه ‌ای فعالیت می ‌کنند، افراد بسیار توانایی هستند که دانش لازم را دارند و اگر امکانات و تسهیلات بیشتری در اختیار آنها قرار بگیرد می‌ توانند در بازار جهانی قد علم کنند.

ارسال نظر