ارز دیجیتالی ژاپنی J-Coin به زودی عرضه می‌شود

رسانه کلیک، بانک های ژاپن در نظر دارند به منظور تسهیل مراودات اقتصادی فارغ از پول های کاغذی، ارز دیجیتالی ژاپنی جی کوین (J-Coin) را راه اندازی کنند.

ارز دیجیتالی ژاپنی J-Coin به زودی عرضه می‌شود

با آسان‌تر شدن پرداخت های الکترونیکی و ظهور سامانه پراخت بدون تماس ، بانک ها و دولت ها به فکر روش های بدیعی برای حذف همیشگی پول نقد و استفاده از پرداخت های جدید هستند.

پس از انتشار خبر استفاده از اثر انگشت بجای پول نقد برای پرداخت از سوی بانک های ژاپن، این بار ژاپنی ها قصد دارند با راه اندازی ارز جدید دیجیتالی به طور کلی شهروندان خود را از شر نقدینگی خلاص کنند.

خبرگزاری بیزنس ایسایدر در مطلبی نوشت؛ بانک های ژاپن در صدد راه اندازی سیستم ارز جدید دیجیتالی ملی موسوم به جی کوین (j-coin) هستند تا شهروندان خود را از شر نقدینگی خلاص کنند.

کنسرسیومی که به رهبری گروه مالی Mizuho و پست بانک ژاپن رهبری می شود، اعلام کرده است که ارز جدید دیجیتالی را تا بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه اندازی خواهد کرد.

این پروژه جدید که از حمایت بانک مرکزی ژاپن برخوردار است، هدفش توسعه فناوری است که مردم ژاپن بتوانند برای پرداخت محصولات و خدمات از گوشی های هوشمند خود استفاده کنند.

در حال حاضر حدود ۷۰ درصد معاملات باارزش ژاپن از طریق پول نقد انجام می شود، اما چنین وابستگی سنگین نقدی هزینه های زیادی را بر دوش بانک ها و دولت ها تحمیل می کند. به این صورت که بانک ها همیشه باید برای حمل و نقل، اداره ها و حسابرسی مبلغ زیادی پول نقد پرداخت کنند.

کنسرسیوم بانک ها برآورد کرده اند که در صورت تصویب این ارز دیجیتالی ژاپنی می توان ۱۰ میلیارد یورو (حدود ۹۰ میلیون دلار و ۶۷ پوند) به اقتصاد دولت کمک کرد.

به دلیل موفقیت روش های پرداخت دیجیتالی، اقتصاد چندگانه اروپا به سمت روش های پرداختی جدید در حال حرکت است. به دلیل محبوبیت پرداخت های دیجیتالی، حضور فیزیکی پول در گردش سال ۲۰۱۱ سوئد به میزان ۲۷ درصد کاهش یافته بود.

جالب است بدانید دولت دانمارک قصد دارد از گرفتن پول نقد در مغازه ها، رستوران ها، ایستگاه های گاز و فروشگاه های پوشاک این کشور جلوگیری کند. بانک مرکزی کره اعلام کرده است قصد دارد تا سال۲۰۲۰ کشوری بدون نقدینگی داشته باشد.

در کشورهای سوئد و دانمارک به دلیل محبوبیت پرداخت غیر نقدی از اپلیکشن هایی مانند Swish وMobilePay استفاده می شود.

گفتنی است؛ تنها بانک های ژاپنی به دنبال توسعه ارز دیجیتالی نیستند، بلکه بانک های پیشرویی چون HSBC، بارکلیز، UBS و سانتاندر در حال ایجاد «سکه جهانی پرداختی» هستند که از موفقیت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین الهام گرفته اند تا تجارت را بین خودشان آسانتر کنند.

ارسال نظر