رکورد سریع ترین قایق الکتریکی جهان شکسته شد!

رسانه کلیک - رکورد سریع ترین قایق الکتریکی جهان جابه‌جا شد. جگوار وکتور V20E توانست به کمک شرکت Williams Advanced Engineering به رکورد جدیدی در این بخش دست پیدا کند.

رکورد سریع ترین قایق الکتریکی جهان شکسته شد!

این هفته شرکت جگوار توانست رکورد سریع ترین قایق الکتریکی جهان را تغییر دهد. رکورد قبلی سریع ترین قایق برقی جهان با سرعت 123 کیلومتر بر ساعت در سال 2008 به ثبت رسیده بود. با این حال جگوار وکتور V20E توانست به سرعت متوسط 142 کیلومتر بر ساعت در یک مسیر 1 کیلومتری دست پیدا کند.

این قایق به وسیله تیم جگوار وکتور و همچنین تیمی از Williams Advanced Engineering که قطعات موتورهای برقی را تولید می کند، توسعه یافته است. در حالی که اطلاعات دقیقی در رابطه با موتور ، باتری و کنترلرهای قایق جگوار Vector V20E منتشر نشده است، انتظار می رود در این محصول از قطعات خودروهای فرمول E جگوار استفاده شده باشد.

جگوار یکی از شرکت های مطرح در صنعت خودروسازی محسوب می شود با این حال رکورد جدید این کمپانی نشان از توانایی های آن در تولید قایق های برقی دارد. این شرکت انگلیسی قصد دارد از سال 2020 تولید خودرو با موتورهای بنزینی معمولی را متوقف و تمامی محصولات خود را با موتورهای برقی و یا هیبریدی روانه بازار کند.

جگوار وکتور V20E

یکی از مقامات جگوار لندرور در رابطه با شکستن رکورد سریع ترین قایق الکتریکی جهان توسط این شرکت اعلام کرد:

به تیم جگوار وکتور جهت ثبت رکورد جدید برای قایق های برقی در جهان تبریک می گویم. جگوار در آینده تمامی محصولات خود را برقی خواهد کرد و علاوه بر خودرو در زمینه قایق ها نیز فعالیت می کند. از همکاری Willaims Advanced Engineering برای کمک به انتقال تکنولوژی های فرمول E خود به قایق جگوار وکتور V20E تشکر می کنم.

بر اساس گفته تیم توسعه دهنده این قایق، جگوار وکتور V20E برای شکست رکورد در سراسر جهان سال آینده دوباره مورد آزمایش قرار می گیرد. در حال حاضر نمی توان در رابطه با مدت زمان حکمرانی جگوار در این بخش از صنعت اظهار نظری کرد.

ارسال نظر