سرعت اینترنت در ژاپن با 1 پتابیت بر ثانیه رکورد شکست

سرعت اینترنت در ژاپن با 1 پتابیت بر ثانیه رکورد شکست. با این سرعت می توان در هر ثانیه ۲۰۰۰ فیلم سینمایی با کیفیت 4k را دانلود کنید!

تکنیک انتقال داده‌ی جدید ما را یک گام دیگر به پخش آنلاین محتوای 8K نزدیک می‌کند و مهم‌تر اینکه با فناوری‌های فیبر نوری موجود سازگار است.
محققان مؤسسه‌ی ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) موفق شده‌اند داده‌ها را از یک کابل فیبر نوری چندهسته‌ای سفارشی، با سرعت درخورتوجه ۱٫۰۲ پتابیت‌برثانیه در فاصله‌ی ۵۱٫۷ کیلومتری ارسال کنند. این آمار معادل ارسال ۱۲۷۵۰۰ گیگابایت داده در هر ثانیه است که به گفته‌ی محققان ظرفیت موردنیاز برای بیش از ۱۰ میلیون کانال پخش 8K در هر ثانیه را فراهم می‌کند. همان‌طور که نیواطلس اشاره می‌کند، این تکنیک همچنین ۱۰۰ هزار برابر سریع‌تر از نسل بعدی اتصالات پرسرعت گیگابیتی است؛ ارتباطاتی که اینترنت را دردسترس کاربران خانگی قرار می‌دهند.

شرکت ان آی سی نی در دسامبر ۲۰۲۰ درواقع اولین انتقال موفقیت‌آمیز یک پتابیت‌برثانیه را ازطریق کابل‌های فیبر نوری با قطر استاندارد انجام داد؛ درحالی‌که که بهبود سرعت به ۱٫۰۲ پتابیت‌برثانیه فقط یک‌سال و نیم طول کشیده است. نکته‌ی مهمی که دستیابی به این موفقیت را هیجان‌انگیزتر می‌کند، فناوری‌‌ای است که محققان از آن استفاده کرده‌اند

ارسال نظر