ساخت صفحه نمایش منحصر به فرد و عجیب در ژاپن

شرکت ژاپنی Japan Display به تازگی صفحه نمایشی با نام "Full Active" را ارائه کرده است که قاب اطراف آن بسیار باریک است. این شرکت ژاپنی امیدوار است تمام شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند، در آینده از این صفحه نمایش واقعاً منحصر به فرد در محصولات خود استفاده کنند.   

ساخت صفحه نمایش منحصر به فرد و عجیب در ژاپن

به گزارش کلیک، ممکن است با صفحه نمایشی که این شرکت ارائه داده است، صفحه نمایش‌هایی که سامسونگ اخیرا برای برخی از گوشی‌های خود استفاده کرده است و تا لبه گوشی کشیده‌ شده‌اند، نتوانند مدت زیادی خودنمایی کنند. این شرکت ژاپنی به تازگی صفحه نمایش جدیدی را در معرض نمایش قرار داده است که قاب لبه آن و اطراف آن به طرز شگفت انگیزی باریک است.

این شرکت سعی کرده است قاب اطراف نمایشگرهای تلویزیون و گوشی‌های هوشمند را تقریبا حذف کند. در حال حاضر نیز شرکت شارپ در ساخت گوشی‌های هوشمند Aquos Crystal 2 و Aquos Mini، نمایشگرهایی به کار برده است که در سه طرف آن‌ها تقریبا هیچ قابی مشاهده نمی‌شود. مشکل این است که همیشه در یک سمت قسمت جلویی گوشی‌های هوشمند و یا حتی قسمت بالا و پایین صفحه نمایش آن‌ها باید قسمتی برای قرار دادن قطعاتی همچون دوربین سلفی، بلندگو، میکروفون، حسگرها و یا دیگر قطعات دیگر وجود داشته باشد و به همین دلیل نمی‌توان این قسمت‌ها را به صورت باریک طراحی کرد.

ویژگی منحصر به فردی که صفحه نمایش این شرکت ژاپنی را به یک صفحه نمایش خاص تبدیل کرده است این است که اطراف این صفحه نمایش با وجود داشتن قاب، بسیار باریک است. نمونه اولیه این صفحه نمایش که شرکت آن را در معرض نمایش قرار داده است، یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح Full HD است. به گفته مسئولان Japan Display، عواملی که این صفحه نمایش را به یک شاهکار تبدیل کرده است، سیم کشی با تراکم بالا در این نمایشگر و همچنین به کار گیری فناوری‌های جدید در مونتاژ قطعات آن است.

مسئولان Japan Display معتقدند که در آینده تمام شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در ساخت محصولات خود، از صفحه نمایش این شرکت استفاده می‌کنند. طبق برنامه ریزی شرکت، این صفحه نمایش منحصر به فرد از ماه مارچ سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه می‌رسد. طبق گفته مسئولان شرکت این صفحه نمایش تنها مختص گوشی‌های هوشمند نیست و می‌تواند در تولید انواع گوناگونی از وسایل به کار گرفته شود. در صورتی که در آینده در ساخت گوشی‌های هوشمند از این صفحه نمایش استفاده شود، آن‌ها از طراحی بی نقصی برخوردار خواهند شد. مسئولان شرکت هنوز در مورد محل قرارگیری دوربین سلفی، بلندگو و قطعات دیگر در این صفحه نمایش اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند. همین مشکل مانع حذف قاب از اطراف صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند شده است. حال باید دید که این شرکت ژاپنی چگونه این مشکل را برطرف می‌کند. برای مثال در پایین صفحه نمایش گوشی Aquos Cristal 2 شارپ قسمتی وجود دارد که دوربین سلفی و قطعات دیگر در آن قسمت تعبیه شده‌اند.

به دلیل اینکه این شرکت ژاپنی صفحه نمایش خود را در اختیار شرکت‌های دیگر نیز قرار خواهد داد، انتظار می‌رود که مسئولان شرکت‌های مرتبط نیز اطلاعاتی را در مورد نحوه ساخت این محصول به دست آورند.

ارسال نظر