دستگیری مرد ژاپنی به جرم فروش آیفون جیلبریک شده

در اینکه اپل مخالف جیلبریک کردن محصولاتش است شکی نیست اما زندانی کردن یک فرد به جرم فروش آیفون جیلبریک شده کمی عجیب به نظر می رسد.

دستگیری مرد ژاپنی به جرم فروش آیفون جیلبریک شده

به گزارش کلیک، این مرد ۲۴ ساله ژاپنی در طول تقریبا یک ماه موفق شده درامدی ۱۲۰۰ دلاری را از فروش محصولات جیلبریک شده اپل به دست بیاورد. تمامی این آیفون ها یک نسخه غیر قانونی از بازی Monster Strike را نصب داشته اند که جرم این مرد ژاپنی را افزایش می دهد. البته پلیس ژاپن ادعا می کند که این مرد در طول سال گذشته بیش از ۲۰۰ گوشی دیگر را نیز فروخته و به سودی ۴۹ هزار دلاری دست یافته است.

جیلبریک کردن گوشی های آیفون منجر به دسترسی دقیق تر و ساده تر به تنظیمات و تغییراتی است که اپل به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل خود نگنجانده است. علاوه بر این جیلبریک کردن می تواند برای بعضی از بازی ها و برنامه ها اهمیت داشته باشد. اپل به دلایل امنیتی مخالف جیلبریک کردن محصولاتش است زیرا جیلبریک می تواند منجر به پایین آمدن امنیت و سرعت دستگاه شود و حتی مصرف باتری را نیز افزایش دهد.

هنوز مشخص نیست که این مرد ژاپنی کدام نسخه از آیفون را فروخته و البته مجازات این مجرم نیز مشخص نشده است. هرچند قابل پیش‌بینی است که او به جرم فروش محصولاتی که اجازه فروش آنها را نداشته مجازات شود.

ارسال نظر