حس بو از طریق واقعیت مجازی ممکن شد

کمپانی ژاپنی در راستای تولید عینک های واقعیت مجازی دست به خلاقیتی زده است و با اضافه کردن قطعه ای کوچک به این عینک ها بو را نیز در این میان دخیل کرده است.

حس بو از طریق واقعیت مجازی ممکن شد

به گزارش کلیک ، ژاپنی ها همیشه در عرصه ارائه خلاقیت و اضافه کردن بخش های فوق العاده به یک دستگاه تکنولوژی پیشتاز بوده اند، این بار محققان ژاپنی دست به اقدامی زنده اند که کمی عجیب و اما جالب است.

کمپانی ژاپنی قصد دارد که تجربه شما از واقعیت مجازی را بالاتر برده و حس های دیگر را نیز در این میان دخیل کند. آخرین محصول کمپانی ژاپنی یعنی عینک واقعیت مجازی VAQSO است که در این محصول در قسمت پایینی عینک قطعه ای قرار گرفته است که این قطعه درست در مقابل بینی کاربر قرار می گیرد.

کمپانی ژاپنی بو را نیز به واقعیت مجازی اضافه کرد

در توضیح بیشتر در قطعه ای که به این دستگاه متصل شده است لایه ای کتانی قرار دارد که به انتقال بهتر بو کمک می کند و در دستگاه یک کارتریج قابل تعویض قرار دارد و این کارتریج تا ۵ دوره قابلیت استفاده را دارد و بعد از آن این کارتریج باید دوباره شارژ شود. در واقع بو هایی که از این قطعه به مشام کاربر می رسد بستگی به نوع صحنه ای دارد که کاربر در حال تماشا است، در برخی از شرایط و در متداول ترین حالت بوی دود در یک صحنه اکشن می تواند تجربه بسیار خوبی برای کاربر به وجود بیاورد.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر نیز در بازار ژاپن محصولاتی وجود دارند که عملکردی مشابه با VAQSO دارند ولی باید گفت که از نظر کیفیت این دستگاه از دیگر دستگاه مشابه و موجود در بازار بسیار با کیفیت تر است و در جوانبی نمی توان این دو دستگاه را با هم مقایسه کرد.

کمپانی ژاپنی بو را نیز به واقعیت مجازی اضافه کرد

ظاهراً بعد از این اقدام و تولید این عینک واقعیت مجازی بسیاری از کمپانی ها به این فکر افتاده اند که با این عینک به مقابله بپردازند. Ubisoft نیز در اقدامی دست به تولید ماسک هایی زده است که در محیط بوهایی را تولید می کند که به مخاطب تجربه بودن در فضای واقعی را القا می کند.

تولید کنندگان VAQSO در این فکر هستند که این تکنولوژی را تا آخر امسال به سطح بالاتری ارتقا دهند، و در صدد تکمیل این موضوع هستند که در این تکنولوژی با دور شدن و نزدیک شدن کاربر از سوژه بو نیز در محیط کم و زیاد شود. این محصول هنوز در حد ایده است و بر روی تعداد محدودی آزمایش شده است و انتظار می رود که تا پایان امسال این محصول به بازار عرضه شود.

ارسال نظر