پدر جاوا به آمازون پیوست

رسانه کلیک - James Gosling معروف به «پدر جاوا» در صفحه فیسبوک خود اعلام کرده است به زودی به بخش وب سرویس شرکت آمازون (AWS) می پیوندد.

پدر جاوا به آمازون پیوست

گاسلینگ پایه گذار مفاهیم بنیادی جاوا در شرکت Sun Microsystems است و نخستین کامپایلر و ماشین مجازی این زبان قدرتمند را طراحی نموده است، وی پس از آنکه این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط اوراکل خریداری شد، آن را ترک کرد و در ادامه مدتی در گوگل و سپس در شرکت Liquid Robotics فعال در زمینه روبات های زیردریایی فعالیت خود را ادامه داد.

آمازون نیز پیوستن گاسلینگ به این شرکت را تایید کرده است اما توضیح بیشتری درباره زمینه فعالیت و پروژه هایی که وی در آن ها مشغول خواهد شد ارایه نکرده است، پیش بینی می شود با توجه به پیشینه کاری گاسلینگ و موضوعاتی که آمازون اخیرا در آن بیشترین سرمایه گذاری ها را داشته است، همکاری جدید این دو مربوط به اینترنت اشیاء خواهد بود.

گاسلینگ در نمایشگاه IP Expo اروپا سال ۲۰۱۶ زمانی که درباره اینترنت اشیا صحبت می کرد گفته بود: در زمینه کاری من، هیچ شرکت ارایه کننده خدمات رایانش ابری وجود ندارد که که Liquid Robotics بتواند از آن بهره مند شود، بنابراین تنها راه‌حل باقی مانده ما این است که برای تمامی موارد سرویس مخصوص به خود را راه‌اندازی کنیم و این مشکل بزرگی است.

ارسال نظر