واکنش مختلف افراد به حمایت جف بزوس از سیاه‌پوستان

رسانه کلیک - بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون، جف بزوس، شب یکشنبه یکی از مشتریان خود را نژادپرست خواند و ایمیلی که دریافت کرده بود را در اینستاگرام خود منتشر کرد.  

واکنش مختلف افراد به حمایت جف بزوس از سیاه‌پوستان

جف بزوس در کنار تصویر ایمیل مشتری که از حمایت عمومی بزوس از سیاه‌پوستان شکایت کرده بود، در اینستاگرام نوشت: «این نوع نفرت نباید در سایه‌ها پنهان بماند و بسیار مهم است که نمایان شود.»

آمازون به احترام جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که توسط پلیس‌های آمریکایی کشته شد، بنر «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را در صفحه اصلی سایت خود گذاشت. این مشتری در ایمیل خود علاوه بر اظهارات نژاد‌پرستانه، اعلام کرده بود که سفارش خود از آمازون را کنسل کرده است و ارتباط کاری خود با آمازون را قطع کرده است. او گفته بود که اگر آمازون به این حمایت خود ادامه دهد، فروشندگان زیادی کار مشابه او را انجام می‌دهند.

جف بزوس، پولدارترین فرد دنیا، در پاسخ به این فرد گفت: «تو از نوع مشتریانی هستی که خوش‌حالم او را از دست می‌دهم.»

جف بزوس روز جمعه تصویر ایمیل یکی دیگر از مشتریان خود را در اینستاگرام منتشر کرد که نوشته بود «زندگی همه آدم‌ها اهمیت دارد» و در پاسخ به او گفت که این بنر در سایت آمازون به خطرات مواجهه آمریکایی‌های سیاه‌پوست با پلیس‌ها اشاره دارد.

جف بزوس در این مدت بارها مورد انتقاد افراد زیادی قرار گرفته است. او همچنین بارها مورد انتقاد افرادی قرار رفته است که معتقد بودند او برخلاف ثروت عظیم خود، کمک زیادی به خیریه‌ها نمی‌کند. هفته گذشته، آمازون ۱۰ میلیون دلار به سازمان‌های مختلف برای کمک به عدالت اجتماعی و سیاه‌پوستان هدیه کرد.

ارسال نظر