هک وب سایت کتابخانه جامعه یهودیان ونیز به دست مسلمانان

یک گروه هکر مسلمان کتابخانه جامعه یهودیان ونیز را هک کردند و پیام‌هایی را در صفحه اصلی آن در طرفداری از اسلام و فلسطین ارسال کردند.

هک وب سایت کتابخانه جامعه یهودیان ونیز به دست مسلمانان

به گزارش کلیک، گادی لوزاتو وُئرا ، سرپرست کتابخانه و آرشیو رِناتو مائِسترو، این هک را که توسط گروه تونسی فالاگا انجام شد، تهدیدی جدی دانست که کتابخانه را مورد هدف قرار داده است و این کار را یک اقدام آشکار ضد یهودی تلقی کرد.

وئرا اذعان کرد که چند ساعتی صفحه اصلی سایت با یک صفحه‌ای جایگزین شد که در آن فیلم ها و شعارهایی با زبان انگلیسی قرار داشت که محتوای آن‌ها حملات اسلام گرایانه در تونس را تحریک می‌کرد و مبارزه برای آزادی فلسطین را تقویت می‌کرد.

پلیس در حال تحقیق در مورد این حادثه است.

گزارش رسانه‌ها‌ی محلی نشان می‌دهد که این گروه هکر تونسی در ماه‌های اخیر سایت‌های ایتالیایی غیر یهودی دیگر را نیز مورد هدف خود قرار داده‌ است. هنوز مشخص نیست که آیا حمله سایبری به سایت کتابخانه یهودی در ونیز، با حوادث مهم برای یادبود پانصدمین سالگرد تاسیس جامعه یهودیان در ونیز که قرار است در ۲۹ مارچ آغاز شوند و در تمام مدت سال ادامه پیدا کند، رابطه‌ای دارد یا نه.

پائولو جایگَنتی، سرپرست جامعه یهودیان ونیز، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی اذعان کرد که این اقدام را کاملا محکوم می‌کند و در ادامه گفته‌های خود افزود که این قبیل اقدامات موجب می‌شود که هرگز اقدامات امنیتی خود را کاهش ندهیم و همیشه هوشیار باشیم.

منبع: antisemitism-europe

ارسال نظر