قطع پشتیبانی شرکت Jide از سیستم‌عامل Remix

رسانه کلیک - شرکت Jide (توسعه‌‌دهنده سیستم عامل Remix) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پشتیبانی از دو پلتفرم نرم‌افزاری Remix IO‌ و Remix IO Plus را متوقف خواهد کرد.

قطع پشتیبانی شرکت Jide از سیستم‌عامل Remix

Remix OS نام سیستم‌عاملی است که مخصوص رایانه‌ها و بر پایه اندروید توسعه داده شده. شرکت Jide هدف از ایجاد این سیستم عامل را بهره‌وری آسان و استفاده از قابلیت‌هایی از اندروید اعلام کرده که تا کنون در هیچ سیستم‌عامل دیگری تجربه نکرده‌اید. اخیرا توسعه‌دهنده سیستم‌عامل Remix اعلام کرد که دیگر بر روی پلتفرم Remix IO فعالیت نخواهد کرد. علاوه بر این، پروژه Jide (توسعه‌دهنده پلتفرم و سیستم‌عامل Remix IO) بازپرداخت‌هایی را خواهد داشت. بدین ترتیب، مشتریانی که از طریق فروشگاه آنلاین Jive خرید‌هایی را انجام داده‌اند و هنوز محصول خود را دریافت نکرده‌اند مبلغ پرداخت شده این مشتریان عودت می‌گردد.

تمامی بازپرداخت‌ها از تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۷ شروع می‌شود. بر اساس گزارشات Jide، این شرکت تصمیم گرفته است که بر روی بازار‌های سرمایه‌گذاری و سازمان‌ها تمرکز داشته باشد. این تغییر از سال گذشته آغار شده بود، زمانی که Jide شروع به دریافت شمار زیادی از تقاضا‌های شرکت‌هایی بود که به دنبال یک ابزار بودند. شرکت Jide راه‌حل‌های مبتنی بر سخت‌افزار و نرم‌افزار را توسعه داد و به این نتیجه رسید که پول بیشتر در بخش سازمانی وجود دارد و تعامل با آن‌ها می‌تواند درآمد خوبی عاید شرکت کند. شرکت‌های بسیاری در کنار شرکت Jide بر روی پلتفرم Android PC کار می‌کردند اما هرگز نتوانستند به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند و این شرکت Jide بود که اولین‌بار سیستم‌عامل Remix را منتشر کرد.

شرکت Jide در بیانیه‌ای از همه کسانی که از پروژه Remix طی سه سال گذشته حمایت‌های همه‌جانبه مالی کرده بودند تشکر کرد. این حمایت‌ها و بازخورد‌ها به مرور زمان در بهتر شدن پلتفرم Remix تاثیر به‌سزایی داشته‌اند. این شرکت اعتقاد دارد که آینده محاسبات در اختیار اندروید است و بر همین اساس به نقش اصلی خود در خلق پلتفرم‌های اندروید افتخار می‌کند. در سال ۲۰۱۵ شرکت Jide خود را به عنوان پیشروی تجربه کامپیوتری سیستم عامل اندروید معرفی کرد و تبلتی به نام Remix Ultra و مجهز به نسخه شخصی سازی شده اندروید به نام Remix OS را به بازار عرضه کرد.

این تبلت که در نگاه نخست یادآور گجت های خانواده سرفیس مایکروسافت است، به جای ویندوز از سیستم اندرویدی به عنوان محیط کاربری رومیزی شما استفاده می کند. پس از آن دیوایس کوچکی به نام Remix Mini ارائه شد که می توانست همان تجربه نسخه شخصی سازی شده اندروید برای محیط PC را با اتصال به هر مانیتور یا نمایشگری فراهم کند. از مشخصات سخت‌افزاری Remix Mini می‌توان به پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. این گجت دارای ۲ پورت USB 2.0 و یک پورت HDMI است. با نصب سیستم عامل Remix OS قادر خواهید بود تا لپ تاپ یا رایانه شخصی خود را به یکی از حرفه‌ای‌ترین گجت‌های اندرویدی مبدل کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این سیستم عامل بهینه شدن برای سخت افزارهای قدیمی است و این ویژگی سبب شده تا مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل کاهش یابد و با قدیمی‌ترین رایانه‌ها نیز عملکردی روان و قابل قبول را ارائه دهد. سیستم عامل Remix OS به نحوی توسعه و انتشار یافته که شما را قادر می‌سازد آن را در کنار سایر سیستم عامل‌های کامپیوتری خود نصب کرده و از آن بهره ببرید. خوشبختانه مراحل نصب Remix OS به‌گونه‌ای طراحی شده که به آسانی کاربر را قادر می‌سازد تا با کمترین دانش نصب ویندوزی اقدام به بارگذاری آن کند. د نهایت باید گفت اگر شما از کاربران ویندوز، مک یا لینوکس هستید می‌توانید به‌سادگی هر چه تمام‌تر Remix OS را در کنار سیستم عامل خود داشته باشید.

شرکت Jide برای کاربران PC‌ای که نمی‌خواهند سیستم عامل دیگری جایگزین سیستم عامل ویندوز آن‌ها شود، برنامه Remix OS Player را منتشر کرده است. درواقع می‌توان گفت این برنامه یک شبیه‌ساز اندروید برای ویندوز است. کاربران پس از نصب این شبیه‌ساز می‌توانند در محیط کاربری شبیه‌ساز وارد Google Account خود شوند و از بازی‌ها و برنامه‌های اجرا شده در محیط Remix OS Player لذت ببرند. یکی از نکته‌های جالب این شبیه‌ساز استفاده همزمان از برنامه‌ها و اینترفیس سیستم عامل ویندوز است. شرکت Jide در ادامه فعالیت‌هایش برای پلتفرم اندروید، تصمیم گرفت که یک باکس مخصوص بر پایه اندروید نوقا ۷ برای تلویزیون‌های ۴K طراحی و عرضه کند. این باکس‌ها در دو نسخه عرضه شدند: نسخه ابتدایی این باکس‌ها مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای Rockchip RK3368 و ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند درحالی که نسخه پلاس دارای ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است.

بر اساس گزارشات کیک‌استارتر (kickstarter) میزان بودجه پروژه Jide و توسعه دستگاه‌های Remix OS از بودجه هدف که ۲۵۰ هزار دلار بود فراتر شد و رقم ۵۹۸۲۶۸ دلار را ثبت کرد. با این وجود تمامی حمایت‌های مالی که از پروژه Jide انجام شده بود و مبلغ‌هایی در جهت کمک به تکمیل پروژه Jide پرداخت شده بود همگی به کارت‌های اعتباری کاربران پرداخت خواهد شد. شرکت Jide اعلام کرده است که این بازپرداخت‌ها را از ۱۵ آگوست ۲۰۱۷ شروع خواهد کرد.

ارسال نظر