اوج زیبایی سیاره مشتری را در تصویر جدید ارسالی از فضاپیمای جونو مشاهده کنید!

رسانه کلیک - فضاپیمای جونو که در سال 2011 به فضا پرتاب شده بود در چهارم جولای 2016 در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این فضاپیما به تازگی یک تصویر جدید از این سیاره به زمین مخابره کرده است.

اوج زیبایی سیاره مشتری را در تصویر جدید ارسالی از فضاپیمای جونو مشاهده کنید!

فضاپیمای جونو را باید یکی از جذاب ترین و جالب ترین فضاپیماهایی دانست که ناسا تا به امروز به فضا پرتاب کرده است. یکی از ماموریت های فضاپیمای جونو تلاش برای کشف چگونگی ایجاد سیاره مشتری است. این فضاپیما قادر است تصاویر باکیفیتی را از این سیاره گرفته و به زمین مخابره کند.

این فضاپیمای ناسا به تازگی یک تصویر باکیفیت و زیبا از سیاره مشتری ثبت کرده است که علاوه بر دانشمندان، برای افراد علاقه مند به نجوم نیز می تواند جذاب باشد.

تا به امروز فضاپیمای جونو چندین تصویر از سیاره مشتری را به زمین مخابره کرده که همگی از کیفیت بالایی برخوردار بودند ولی تصویری که به تازگی در دسترس ناسا قرار گرفته است، یک اثر هنری را در ذهن تداعی می کند.

ناسا در رابطه با این تصویر اعلام کرده است:

در تصویر جدیدی که فضاپیمای جونو از سیاره مشتری ثبت کرده است می توان الگوهای ابری پیچیده در نیمکره شمالی این سیاره را مشاهده کرد. این تصویر در تاریخ 1 آوریل گرفته شده است. جونو در زمان زمان ثبت این تصویر در حال انجام دوازدهمین پرواز نزدیک خود به مشتری بوده است. در این زمان فضاپیما در فاصله 12326 کیلومتری بالای ابرها در عرض شمالی 50.2 درجه قرار داشته است.

ناسا برای افراد علاقه مند به سیاره مشتری و فضاپیمای جونو سایت JunoCam را در نظر گرفته است. ناسا تصویر خام را نیز منتشر کرده که افراد علاقه مند می توانند در آن تغییراتی ایجاد کنند. در تصویر موجود در این مطلب تغییراتی ایجاد شده است تا جلوه زیباتری داشته باشد، می توانید فایل اصلی این تصویر را از سایت ناسا دریافت کنید.

در زمان پرتاب مدت زمان ماموریت فضاپیمای جونو 7 سال اعلام شده بود که در حال حاضر 6 سال و 8 ماه از آغاز ماموریت آن زمان می گذرد. بنابراین پایان عمر این فضاپیما نزدیک است البته انتظار می رود همانند بسیاری از فضاپیماهای دیگر ناسا، ماموریت جونو نیز با اهداف جدید تمدید شود.

ارسال نظر