پسر 7 ساله با آیپد پدرش 5900 دلار در بازی Jurassic World خرید کرد!

فیسل شوگا پسر هفت ساله‌ی باهوشی که با رمز عبور اپل آی‌دی آیپد پدر 32 ساله‌اش،بین روزهای سیزدهم تا هجدم ماه دسامبر طی 65 معامله‌ی بانکی مبلغی در حدود 5900 دلار را صرف خرید دایناسورهای جدید و به روزرسانی بخش‌های مختلف در بازی Jurassic World کرد!

پسر 7 ساله با آیپد پدرش 5900 دلار در بازی Jurassic World خرید کرد!

به گزارش کلیک، آقای محمد شوگا همیشه آیپد خود را در اختیار پسر 7 ساله‌اش قرار می‌داد تا او با استفاده از آیپد پدرش به بازی کردن بپردازد. فیسل شوگا قهرمان کوچک و 7 ساله‌ی داستان ما علاقه‌ی فوق‌العاده به بازی Jurassic World داشته که در آن شما می‌توانید یک شهر و جهان مملو از دایناسورها و امکاناتت مد نظرتان را بسازید، اما به منظور به روز رسانی قسمت‌های متنوع این باتری و همچنین خرید دایناسورهای جدید کاربر حتما باید مبلغی را پرداخت کند که اصطلاحا به این فرآیند "خریدهای درون برنامه‌ای" یا "In-Apps Purchase" گفته می‌شود. فیسل شوگای 7 ساله پسری بسیار باهوش است و قبلا با دیدن حرکات دست پدر خود توانسته بود رمز عبور اپل آی دی او را به یاد بسپارد و نهایتا از همین موضوع برای خرید 5900 دلاری اجزای مختلف مد نظرش در بازی Jurassic World استفاده کرد.

2

البته فسل شوگا نمی‌دانسته با انجام این کار پول واقعی از حساب پدرش کم می‌شود. وی تنها تصور داشته که با اینکار یک روند مجازی طی شده و او می‌تواند شهر دایناسوری خود را گسترش دهد. آقای محمد شوگا پس از گذشت چند روز متوجه این موضوع شد و از انجام شدن 65 تراکنش و معامله‌ی بانکی در آیپد خود باخبر شد. در این بین او پس از بررسی موضوع با عصبانیت تمام به یکی از فروشگاه‌های اپل مراجعه کرد و این چنین گفت:

"سلام، بنده 32 سال سن دارم! چه چیزی باعث شده که اپل قانع شود بنده با این سن و سال مبلغ 5900 دلار را صرف حرید دایناسورهای جدید بازی Jurassic World کرده‌ام؟ چرا اپل پس از مشاهده‌ی این موضوع و تعداد زیاد تراکنش‌های صورت گرفته از طریق ایمیل با بنده مکاتبه نکرد؟ اگر از این موضوع باخبر نمی‌شدم چه می‌شد؟ تا چه زمان پول بنده صرف خرید دایناسورهای جدید بازی Jurassic World می‌شد؟"

مسئول فروشگاه اپل هم که کاملا شوکه شده بود، اقای شوگا را به آرامش دعوت کرد و سپس به وی گفت که بهتر است یک درخواست بازپرداخت مبلغ صرف شده تعیین کنید و در این درخواست تمام واقعیت ماجرا را یادداشت کنید. وی همچنین متذکر شد که در این شرایط امکان بازپرداخت مبلغ شما بسیار ناچیز است. آقای محمد شوگا هم دست به کار شد و تقاضای بازپرداخت مبلغ 5900 دلاری خود را برای اپل تنظیم کرد. وی در توضیحات خود خاطرنشان کرد که از نظر مالی به این مبلغ نیاز دارد و قصد دارد که با استفاده از آن برای فرزندانش هدیه‌ی کریسمس تهیه کند. اپل هم در قبال این موضوع و با شنیدن آن، عکس‌العملی انسان دوستانه از خود نشان داده و کل مبلغ 5900 دلاری آقای شوگا را به وی بازگرداند. این اتفاق از جمله اتفاق‌های بسیار جالبی بوده که طی چند وقت اخیر رخ داده است، اما در واقع تصمیم‌گیری و عکس‌العمل شرکت اپل در قبال این موضوع تحسین‌برانگیز است. مشاهده‌ اقداماتی این چنینی از سوی این شرکت‌ها حقیقتا می‌تواند به یک الگوی کاری موفقیت‌آمیز و در عین حال انسان‌دوستانه برای سایر کمپانی‌های فعال در عرصه‌های مختلف محسوب شود.

1

منبع: phonearena

ارسال نظر