معرفی بازی موبایل «کلماتیک»

رسانه کلیک - اگر به دنبال یک بازی موبایل سرگرم کننده و در عین حال ساده و مهیج هستید، پیشنهاد می کنیم که هرگز بازی موبایل کلماتیک را از دست ندهید!

معرفی بازی موبایل «کلماتیک»

اگرچه این روزها بازی های ویدیویی کامپیوتری به دلیل تنوع زیاد و گیم پلی هیجان انگیز بیشتر از سایر عناوین مورد توجه گیمرها و بازیکنان قرار می گیرد، اما در این میان وجود برخی عناوین موبایلی ساده به خوبی می تواند اوقات فراغت را پر کرده و شما را به چالش بکشاند.

چنانچه علاقه زیادی به بازی های فکری دارید و از چالش کلمه سازی و بازی با حروف لذت می برید، جدیدترین اثر ویدیویی استودیوی اردیبهشت به نام «کلماتیک» به خوبی می تواند شما را در مکان های مختلف و برای مدت طولانی سرگرم کند. این بازی موبایل که بر روی لغت سازی تمرکز می کند، توسط موتور گرافیکی و قدرتمند Unity توسعه یافته است که بدین خاطر شاهد وجود محیط جذاب، رنگارنگ و شادابی در بازی هستیم.

همانطور که از نام بازی مشخص است، بازی موبایل کلماتیک دایره لغات شما را به چالش می کشاند! در این عنوان، با اتصال حروف متفاوت به یکدیگر باید کلمات گوناگونی را حدس بزنید و مراحل را یکی پس از دیگری به اتمام برسانید. نام مراحل بازی نیز روایت گر اتفاقات و ماجراجویی های مادربزرگ و پدربزرگی است که در دوران جوانی به ایران و خارج از کشور سفر کرده اند و خاطراتشان را با نوه خود به اشتراک می گذارند. به بیانی دیگر، به مرور زمان و با اتمام هر فصل می توانید به صورت مختصر از ماجراجویی و خاطرات مادربزرگ مطلع شوید.

این عنوان در مجموع شامل 216 مرحله متفاوت و مختلفی است که به طور کامل ذهن شما و همراهیانتان را درگیر می کند. اگرچه وجود برخی کلمات تکراری در بعضی مراحل از جذابیت و هیجان بازی می کاهد. از دیگر نکات منفی بازی می توان به راحتی بیش از حد برخی از کلمات اشاره کرد. گاها در طی بعضی از مراحل، حدس برخی لغات بسیار ساده است و نیازی به تفکر ندارد.

بازی موبایل کلماتیک

حدس برخی از کلمات چندان هم کار راحتی نیست که خوشبختانه به لطف وجود ویژگی راهنما می توانید در مواقع ضروری از این ویژگی استفاده کنید و ضمن ساده سازی مراحل، وارد مراحل بالاتر شده و با چالش های جدیدی رو به رو شوید. استفاده از راهنما نیازمند سکه درون بازی است که با اتمام هر فصل، مقداری سکه به شما تعلق می گیرد. همچنین، به دلیل گستردگی فراوان کلمات فارسی، چنانچه کلمات بیشتری را حدس بزنید، سکه بیشتری نیز دریافت می کنید.

یکی دیگر از ویژگی های بازی امکان اشتراک گذاری مراحل مورد نظر با سایر دوستان و آشنایان است. به عبارت دیگر، به راحتی می توانید هر کدام از مراحل بازی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و آن ها را نیز به چالش کلماتیک دعوت کنید.

همچنین، از طریق بخش پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای بازی موبایل کلماتیک می توانید ضمن حذف تبلیغات آزار دهنده، سکه های بیشتری را خریداری کنید. قیمت های ارائه شده از سوی سازندگان جهت افزایش سکه و حذف تبلیغات بازی تقریبا مبالغ مناسبی هستند. توجه داشته باشید که وجود پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای نقطه ضعف این عنوان ویدیویی به شمار نمی رود چرا که بدون پرداخت هیچ هزینه ای هم می توان مراحل بازی را سپری کرد و برای مدت طولانی سرگرم ماند.

تنظیمات بازی موبایل کلماتیک فقط و فقط به قطع و پخش صدا و موسیقی خلاصه شده که به بازیکنان این اجازه داده می شود در محیط های آرام نیز کماکان به تجربه بازی بپردازند.

بازی موبایل کلماتیک

شایان ذکر است؛ استودیوی اردیبهشت در گذشته با ارسال عنوان ویدیویی 4Wheelers به جشنواره بین المللی بازی های موبایل منطقه خاورمیانه (IMGA MENA) توانست جایزه گروه «بهترین بازی چند نفره سال» را از آن خود کند.

بازی موبایل کلماتیک پس از انتشار عناوین ویدیویی «سانجو فرار» و «زوبی» توسط استودیوی اردیبهشت بر روی سیستم عامل اندروید منتشر شد. در حال حاضر نسخه 1.1.0 این عنوان با حجم تقریبی 25 مگابایت به صورت رایگان در فروشگاه کافه بازار در دسترس بازیکنان و علاقه مندان قرار گرفته است. جهت دریافت و دانلود این بازی، بر روی این لینک کلیک کنید.

در پایان این مقاله، دیدگاه خود در خصوص بازی موبایل کلماتیک را با ما و دیگران کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر