Kaspersky باگ موجود در این آنتی ویروس را برطرف می کند

طی گزارشات اخیر نقص امنیتی در این نرم افزار دیده شده است که می تواند منجر به حملات DoS توسط هکرها شود.

Kaspersky باگ موجود در این آنتی ویروس را برطرف می کند

به گزارش کلیک، غول بزرگ دنیای اینترنت و آنتی ویروس نقص های موجود در آخرین نسخه خود را برطرف کرده است. این باگ ها می توانستند موجب هنگ کردن نرم افزار مربوطه شده و در نهایت کارایی و سیستم حفاظتی آنتی ویروس را از کار بیاندازد.

گروه Talos، که تیم امنیتی مخصوص شرکت سیسکو است در یک پست در بلاگ خود اعلام کرد که ۳ نقص امنیتی موجود در این آنتی ویروس جزء نقص های DoS بودند. (DoS یا denial-of-service به حملاتی گفته می شود که باعث خواهد شد که یک فرد یا سازمان از خدماتی که به طور عادی و روزانه دریافت می کردند، محروم شوند. به عبارت دیگر چنین حملاتی باعث خواهد شد که کاربر دیگر به نرم افزار یا منابع مربوط به خود دسترسی نداشته باشد.) به علاوه، این تیم امنیتی گفتند که مشکل موجود در این آنتی ویروس می تواند موجب هنگ کردن نرم افزار شود. این نقص حتی می تواند موجب نشت اطلاعات شده و به هکر این قدرت را می دهد که اطلاعات یک سیستم را فاش کند.

اگرچه این مشکل چندان جدی به نظر نمی رسد اما این تیم امنیتی هشدار داد که سیستم های امنیتی ممکن است مورد حمله هکرها قرار گیرند.

اگر بخواهیم به طور کلی به موضوع بنگریم باید گفت که هنگ کردن یک نرم افزار نمی تواند جدی ترین آسیب پذیری و خطر برای یک نرم افزار محسوب شود. اما اگر قرار باشد چنین اتفاقی برای نرم افزارهایی هم چون آنتی ویروس ها رخ دهد، شرایط کاملا فرق می کند و این نقص می تواند توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت در زمانی که آنتی ویروس در حال ریست شدن است، در آن زمان است که هکرها به سرعت وارد عمل می شوند و کدهای مخرب خود را بر روی سیستم کاربر اجرا می کنند.

شرکت Kaspersky اعلام کرده است که این نقص را برطرف نموده است.

ارسال نظر