کسپرسکی دفتر مرکزی خود را در واشینگتن بست

رسانه کلیک - پس از بالا گرفتن کشمکش های میان متصدیان لابراتوار کسپرسکی و دولت آمریکا، این شرکت دفتر خود را در واشینگتن بست.

کسپرسکی دفتر مرکزی خود را در واشینگتن بست

دفتر اصلی لابراتوار کسپرسکی در واشینگتن، بیشتر با هدف ارائه خدمات به کاربران دولتی آمریکا افتتاح شده بود. کسپرسکی اعلام کرده که هدف از افتتاح این دفتر ارائه خدمات به مسئولان دولتی آمریکا بود. با این حال این شرکت حتی پس از بسته شدن دفتر واشینگتن نیز به روند ارائه خدمات خود به مشتریان غیر دولتی در آمریکا ادامه می‌دهد.

نایب رئیس لابراتوار کسپرسکی، Anton Shingarev اعلام کرده که این شرکت باید به دولت آمریکا ثابت کند که از هیچ گونه «بک دور» یا ترفند دیگر برای نفوذ و جاسوسی اطلاعات کاربران آمریکایی و ارائه آنها به سازمان اطلاعات روسیه استفاده نمی‌کند. این شرکت همچنین تصمیم دارد تا دفاتر دیگری در منطقه آمریکای شمالی و مشخصا در تورنتو و لس آنجلس باز کند.

چالش های مختلف پیش روی لابراتوار کسپرسکی باعث شده تا این شرکت زیر انگشت اتهام جاسوسی برای دولت روسیه قرار گیرد. نتایج همین چالش ها باعث شد تا هفته گذشته، دولت انگلستان استفاده تمام نهادهای دولتی از نرم افزارهای امنیتی روسی از جمله آنتی ویروس کسپرسکی را ممنوع کند.

دولت آمریکا نیز به تازگی تصمیم گرفته تا استفاده از محصولات لابراتوار کسپرسکی و دیگر آنتی ویروس های روسی را برای کارکنان و نهادهای دولتی ممنوع کند.

از طرف دیگر، آزمایشگاه کسپرسکی خواستار مقابله به مثل با محصولات آمریکایی نیست. نایب رئیس این کمپانی اعلام کرده که با هرگونه ممنوعیت فروش محصولات امنیتی تولید شده در آمریکا، نظیر آنتی ویروس مک آفی و سیمانتک در خاک روسیه مخالف است و تلاش دارد تا برای بار دیگر اعتماد مقام های آمریکایی را جلب کند.

وی در پایان اعلام کرد که لابراتوار کسپرسکی تجربه ای منحصر به فرد برای محافظت از بانک ها در برابر حملات هکرهای روسی دارد و اقدام اخیر آمریکا و انگلستان مبنی بر قطع همکاری با کسپرسکی ممکن است به ضرر خودشان تمام شود.

ارسال نظر