کسپرسکی به آژانس امنیت ملی آمریکا حمله سایبری کرده است

رسانه کلیک - آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که هدف حمله سرویس اطلاعاتی روسیه قرار گرفته و این سازمان از طریق آزمایشگاه کسپرسکی استراتژی‌های امنیت سایبری آمریکا را به سرقت برده است.

کسپرسکی به آژانس امنیت ملی آمریکا حمله سایبری کرده است

آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ سرویس اطلاعاتی روسیه، جنگی سایبری علیه این کشور راه انداخته و طی آن روش‌های دفاع و حمله به شبکه‌های خارجی را از این کشور به سرقت برده است.

به گفته مقامات آمریکایی، روسیه پشت این جریان بوده و همه این فعالیت‌ها از طریق آزمایشگاه کسپرسکی انجام شده است.

این حمله توسط یکی از کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا کشف شد که از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده می‌کرد. این آژانس، توضیحات اضافه‌ای در این باره نداده است، اما گمان می‌رود که این حمله از طریق دانلود و یا ذخیره فایلی، فعال شده باشد.

ماه گذشته استفاده از این آنتی‌ویروس در کنگره آمریکا و بخش اجرایی آن به دلیل مسائل امنیتی ممنوع شد. البته کسپرسکی هرگونه همکاری با دولت‌های مختلف را تکذیب کرده و این ادعا را بی‌اساس خوانده است.

از جزئیات این حمله هیچ خبری در دست نیست، اما این سرقت نه تنها در زمینه انجام فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا بوده، بلکه شامل برخی از کدهایی است که این سازمان در موارد خاص از آن‌ها استفاده می‌کند.

گفتنی است؛ این حمله سایبری در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد و در سال ۲۰۱۶، چندی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کشف شد؛ به همین دلیل، عده ای بر این باورند روسیه در انتخابات این کشور دست داشته است.

ارسال نظر