با این نرم افزار آی فون از هکرها در امان باشید

یک نرم افزار جدید برای محصولات اپل ساخته شده است که قابلیت تشخیص هک یا جیل بریک شدن گوشی را دارد.

با این نرم افزار آی فون از هکرها در امان باشید

به گزارش کلیک، نرم‌افزاری برای آی‌فون ساخته‌ شده است که به کاربران می‌گوید، گوشی‌تان هک شده است یا جیل‌بریک. هیچ راه آسانی برای این که بتوان گفت گوشی جیل‌بریک شده است وجود ندارد اما اگر هم راهی باشد، باید بدانید که تمام اطلاعات شخصی شما در خطر است.

یک نرم‌افزار آی‌فون جدید وجود دارد که به شما می‌گوید، از لحاظ امنیتی هک شده‌اید یا خیر. این نرم‌افزار بدون از دست‌دادن اطلاعات شخصی شما این‌کار را انجام می‌دهد و زندگی دیجیتالی شما را دست‌نخورده باقی می‌گذارد.

اگر نمی‌دانید که گوشی شما هک یا جیل‌بریک شده است این نرم‌افزار به شما تمام جزییات را نشان خواهد داد و گوشی شما را بررسی کامل می‌کند.

تا به الان فهمیدن این موضوع بسیار سخت بود و دانستن آن، کار هر کسی نبود. گوشی‌های جیل‌بریک، به آن دسته از گوشی‌هایی می‌گویند که نرم‌افزارهای اضافی را در خود جای داده است و این نرم‌افزارها مورد تایید شرکت اپل نیستند. این نرم‌افزارها به شکل کاملا طبیعی در باقی نرم‌افزارهای گوشی نمایان می‌شود و هیچ وجه تمایزی بین آن‌ها نیست، اما در حقیقت این نرم‌افزارها می‌توانند نقش یک جاسوس در گوشی شما را بازی کنند و از صاحب گوشی سواستفاده‌هایی کنند.

اگر یک گوشی از لحاظ امنیتی جیل‌بریک شده باشد، افراد خراب‌کار و سودجو می‌توانند اطلاعات گوشی شما نظیر: تصاویر شخصی، پیام‌ها، و هر چیزی که در گوشی شما دیده یا شنیده شود را سرقت کنند.

اسم این نرم‌افزار جدید " System and Security Information " که در فروشگاه اپل موجود است و کار آن بررسی گوشی شما از زوایای مختلف است، این‌که ببیند اطلاعات توسط افراد خراب‌کار مورد حمله قرار گرفته است یا خیر از وظایف آن است. احساس امنیت بهتری با داشتن چنین نرم‌افزاری خواهید کرد. همیشه اقدام به موقع موجب جلوگیری از حوادث غیرقابل مترقبه خواهد شد.

این را باید بگوییم که استفاده نادرست از هر امکاناتی می تواند انسان را به نابودی بکشد. جیل‌بریک هم به خودی خود ابزار بدی نیست، می‌تواند در اوامر مختلف به قصد‌های خوب استفاده شود، حتی شرکت‌هایی هستند که در زیر سایه آژانس‌های دولتی نرم‌‌افزارهای جیل‌بریک را توسعه می‌دهند و از آن استفاده‌های خوبی می‌کنند مثلا: از جیل‌بریک می‌توان برای کنترل کودکان توسط والدین استفاده شود که کارها و فعالیت‌های روزانه فرزند خود را مشاهده کنند.

اپل یکی از شرکت‌هایی است که امنیت ساخته‌هایش بسیار بالا است و تنها راه دورزدن این سیستم امنیتی، جیل‌بریک‌ است. جیل‌بریک اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل ios را دست‌کاری کرد و بعضی از کدهای امنیتی را شکست، تا اجازه نصب نرم‌افزارهای دیگر را به کاربر بدهد. بعضی‌ها گوشی خود را جیل بریک می‌کنند تا دسترسی بیشتری به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل داشته باشند، اما باید بدانند که هکر‌ها به گوشی‌های جیل‌بریک‌شده، با دردسر‌های کمتری نفوذ می‌کنند.

جاسوسی‌کردن در گوشی‌های اندرویدی خیلی راحت‌تر است به نسبت محصولات شرکت اپل. یکی از دلیل‌هایی که مردم به سمت اپل رو می‌آورند اعتقاد به امنیت بالاتر اپل به نسبت شرکت‌های دیگر است.

جیل‌بریک تنها راه جاسوسی‌کردن گوشی نیست و دلایل بسیاری برای این حرف وجود دارد، اما نرم‌افزار معرفی‌شده امیدوار است که بتواند به نوعی سطح امنیت اپل را نشان دهد. شرکت اپل چرا این نرم‌افزار را در دید عموم گذاشت؟، زیرا به دنبال به چالش‌کشیدن سطح امنیتی خود است و به مردم بگوید که اپل با امنیت‌ترین گوشی‌ بازار می‌تواند باشد. اپل هم‌چنین با استفاده از این نرم‌افزار می‌خواهد کار هکران و نفوذکنندگان را سخت‌تر کند و شرکت‌هایی نظیر هکینگ‌تیم (HackingTeam)، را که وقت خود را صرف هک‌کردن می‌کند، به مبارزه دعوت کند. این به چالش‌کشیدن رقبا می‌تواند در فروش محصولات اپل تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

منبع: independent

ارسال نظر