Keeper Security؛ راهی برای کنترل شبکه‌های اجتماعی پس از مرگ کاربر

رسانه کلیک – شرکت امنیتی Keeper Security اپلیکیشنی را ایجاد کرده است که امکان دسترسی افراد منتخب فرد متوفی به اطلاعات دیجیتالی او پس از مرگش را فراهم می‌کند.

Keeper Security؛ راهی برای کنترل شبکه‌های اجتماعی پس از مرگ کاربر

از دست دادن عزیزان غم بزرگی برای بازماندگان آن‌ها است؛ اما ممکن است اعضای خانواده و دوستان یک فرد پس از مرگ او با مشکل بزرگ‌تری مواجه شوند و آن هم عدم دسترسی به اطلاعات دیجیتالی او اعم از اطلاعات حساب‌های کاربری فرد و رمزهای عبور وسایل مختلف او باشد؛ زیرا گاهی اوقات حساب‌های کاربری، گوشی یا کامپیوتر فرد دارای اطلاعات مهمی هستند که دسترسی به آن‌ها واقعا ضروری است.

خوشبختانه شرکت امنیتی Keeper Security که در زمینه تأمین امنیت آنلاین فعالیت می‌کند، اپلیکیشنی را ایجاد کرده است که می‌تواند این مشکل بزرگ را برطرف کند. این اپلیکیشن طوری طراحی شده است که اطلاعات دیجیتالی مهم او اعم از رمز عبور و نام کاربری حساب‌های کاربری، رمزهای عبور وسایل مختلف و اسناد دیجیتالی مهم فرد متوفی پس از گذشت مدت زمانی از فوت او در اختیار افرادی که او انتخاب کرده، قرار خواهد گرفت. ممکن است برخی از افراد تمایلی نداشته باشند که برخی از اطلاعات دیجتالی آن‌ها مانند اطلاعات هیستوری مرورگرها در اختیار اعضای خانواده و دوستان آن‌ها قرار بگیرد؛ اما ممکن است دسترسی به برخی از اطلاعات مانند تصاویر و فیلم‌های خانوادگی برای اعضای خانواده و دوستان او از نظر احساسی و عاطفی اهمیت زیادی داشته باشد.

ممکن است برخی از شرکت‌ها مانند اپل با گسترش چنین اپلیکیشنی کاملا مخالف باشند؛ زیرا اپل در مورد باز کردن قفل گوشی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای خود بدون اجازه و آگاهی افراد مالک، قوانین امنیتی بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد؛ به عنوان مثال مدتی پیش اعضای خانواده فردی مجبور شدند پس از فوت او پول زیادی برای باز کردن قفل گوشی آیفون او بپردازند و سرانجام هم موفق به انجام این کار نشدند. اعضای خانواده این فرد مجبور شدند علاوه بر صرف هزینه زیاد برای انجام این کار، مراحل زیادی نیز را پشت سر بگذرانند که همه آن‌ها بی‌ فایده بود. آن‌ها مجبور شدند ابتدا گواهی فوت فرد را به همراه نامه‌ای از وکیل او را به اپل ارائه دهند. اپل از اعضای خانواده این فرد خواست علاوه بر این مدارک، دستور دادگاه را نیز به این شرکت ارائه دهند؛ اما وکیل فرد متوفی به اعضای خانواده او گفت که بعید است دادگاه چنین دستوری را صادر کند؛ بنابراین اعضای خانواده او موفق نشدند قفل گوشی او را باز کنند و به اطلاعات آن دست پیدا کنند.

یکی از مزایای اپلیکیشن شرکت امنیتی Keeper Security این است که در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای برای شما رخ دهد و توانایی برقراری ارتباط با دیگران را از دست دهید و یا فوت کنید، این اپلیکیشن امکان دسترسی اعضای خانواده و دوستان شما به اطلاعات دیجیتالی و اطلاعات حساب‌های کاربری و رمز عبور وسایل مختلف شما را فراهم می‌کند. چنانچه متمایل به استفاده از این اپلیکیشن هستید، می‌توانید آن را از اپ استور و گوگل پلی استور دانلود کنید.

ارسال نظر