تایید چهار سیاره قابل سکونت برای انسان توسط تلسکوپ کپلر

پیش‌ازاین دانشمندان با کمک تلسکوپ فضایی کپلر تعداد زیادی اگزوپلنت یا سیاره فراخورشید بالقوه کشف کرده بودند و اکنون وجود تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها تثبیت‌شده است. در این میان چهار سیاره قبال سکونت هستند.

تایید چهار سیاره قابل سکونت برای انسان توسط تلسکوپ کپلر

به گزارش کلیک، بزرگ‌ترین دسته اگزوپلنت‌ها توسط یک گروه بین‌المللی دانشمندان با استفاده از تصاویر جمع‌آوری‌شده توسط تلسکوپ فضایی کپلر ناسا اعلام شد. تعداد ۱۰۴ از ۱۹۷ کاندیدای اصلی تایید شد که چهار مورد از آن‌ها سنگی و قابل سکونت هستند. اخترشناسان به رهبری یک تیم در دانشگاه آریزونا، این هفته یافته‌هایشان را در مجله اخترفیزیک منتشر کردند.

این تلسکوپ در مدار زمین می‌گردد و فضا را برای یافتن سیارات مانند زمین در منطقه مناسب جستجو می‌کند. نویسنده مسئول یان کراسفیلد می‌گوید "خرابی‌های کپلر مستلزم تغییر استراتژی ماموریت از یک مطالعه طولانی‌مدت به یک مشاهده کوتاه‌مدت است. این استراتژی مشاهده جدید K2 به این معنی است که ما مجبوریم سیاراتی با طول سال کوتاه‌تر پیدا کنیم اما سیاراتی که پیداکرده‌ایم در مدار نزدیک‌تری به ستاره اصلی در گردش هستند. این ستارهای هدف نسبتا روشن هستند و برای درک سیستم آن‌ها نیاز به مطالعات بیشتری است.

چهار اگزوپلنت مذکور در مدار K2-72، کوتوله‌های قرمز و سردی در فاصله ۱۸۱ سال نوری از زمین هستند. این اگزوپلنت‌ها تقریبا ۲۰ تا ۵۰ درصد از زمین بزرگ‌تر هستند.

کراسفیلد می‌گوید "با مطالعه سیستم سایر سیارات ما میدانیم که این اندازه به این معنی است که خوش‌شانس هستیم که این سیارات سنگی هستند.گرچه برخی از این سیارات همان میزان نور ستاره دریافت می‌کنند که زمین دریافت می‌کند، اما چیزی در مورد اتمسفر آن‌ها نمی‌دانیم...و نمی‌توانیم مطمئن باشیم دمای کدام‌یک مانند زمین است."

به‌منظور تایید داده‌ها، دانشمندان تصاویر باکیفیت بالا از ستاره‌های هدف جمع‌آوری کرده‌اند. داده‌های طیف‌سنجی نوری به اخترشناسان این امکان را می دهد که ویژگی‌های ستارگان را تعیین کنند.

ارسال نظر