ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند ویژه کودکان در آلمان

رسانه کلیک - فروش ساعت های هوشمند ویژه کودکان در کشور آلمان به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی ممنوع اعلام شد.

ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند ویژه کودکان در آلمان

این روزها تبلت، ساعت هوشمند و گجت های بسیاری برای کودکان و نوجوانان طراحی می‌شود که به عقیده دولت آلمان ضرورتی برای ساخت آنها وجود ندارد. دولت این کشور معتقد است که طراحی این ابزارهای فناوری به امنیت و حریم خصوصی کودکان آسیب می زند و به همین دلیل فروش و عرضه آنها را برای همیشه ممنوع کرده است.

آژانس ارتباطات فدرال آلمان با انتشار بیانیه‌ای فروش ساعت های هوشمند ویژه کودکان را در این کشور ممنوع اعلام کرد و به والدین و صاحبان این گجت نیز پیشنهاد کرده تا این گجت ها را از بین ببرند.

جاچن هومان ، رئیس آژانس ارتباطات فدرال آلمان درباره این قانون عجیب و ممنوعیت فروش ساعت های هوشمند ویژه کودکان گفت:

والدین به کمک این ساعت های هوشمند می‌توانند صدای اطراف کودکان خود را بدون اجازه بشنوند که این نمونه نقض حریم خصوصی است.

آژانس ارتباطات فدرال آلمان معتقد است که این ساعت های هوشمند قادر هستند صداها و تصاویر اطراف کودکان را ثبت کنند به همین دلیل موجب نقض حریم خصوصی کودکان و اطرافیان است.

این اولین باری نیست که گجت ها و اپلیکیشن های ویژه کودکان مورد توجه آلمان قرار گرفته، پیش‌ از این فروش اسباب‌بازی و عروسک‌های هوشمند نیز در این کشور ممنوع شده است، چرا که اطلاعات و عکس‌های بسیاری از کودکان توسط یکی از همین شرکت‌های تولید اسباب‌بازی هوشمند منتشر و از آنها سو استفاده شده بود.

آلمان از معدود کشورهایی است که فروش هرگونه وسیله هوشمند و ساعت هوشمند مخصوص کودکان را ممنوع اعلام کرده و اسباب‌بازی‌هایی که قادر به ضبط صدا بوده و یا عملکردی شبیه تلفن‌های هوشمند دارند، در این کشور به فروش نمی‌رسند.

منبع: Ubergizmo

ارسال نظر