بچه هایی که حیوانات خانگی دارند استرس کمتری دارند

منبع : medicalnewstoday.com

بچه هایی که حیوانات خانگی دارند استرس کمتری دارند

فرزند هایمان از وقتی که دوران کودکی را آغاز میکنند ، رویکردهای پیشگیرانه و مداخله جویانه برای اجتناب از این موارد نیاز است .طبق تحقیقات سرویس سلامت عمومی آمریکا (USPHS) ، سگهای خانگی با مزیتهای سلامتی در بین بزرگسالان امریکایی عجین شده اند .
به گزارش کلیک ، در استرالیا و انگلستان،داشتن سگ خانگی برابر با افزایش تحرک در بین کودکان محدوده سنی 5 تا 12 است و کودکان بین 5 تا 6 سال بدن سالم تر و تراکم بدنی بهتری دارند چرا که مدام در حال تحرک و بازی هستند .چنین داده هایی در امریکا کم است ، بنابراین مستندات بیشتری در مورد اینکه داشتن حیوانات خانوادگی استراتژی سلامت عمومی را تضمین میکند لازم است .

چطور سگها می توانند به سلامت روانی کمک نمایند؟
حیوانات خانگی می توانند به بیشتر صحبت کردن ،و شکستن یخ روابط و در نتیجه کاهش نگرانی کمک نمایند . سگها اغلب دوست دارند اشارات انسانها را تبعیت کنند که میتواند به رشد احساسی افراد کمک نماید .
در تحقیقی ، بچه های سنین 7 تا 8 سال ، حضور حیوانات خانگی را از حیث ایجاد آرامش و اعتماد به نفس بالاتر از انسانها دانسته اند .
درمان توسط حیوانات (AAT) با سگها توانسته است اضطراب و هیجان ناشی از جدا شدن کودک از والدین را کاهش دهد و ضریب دلبستگی را در بچه ها افزایش دهد که درنهایت منجر به سلامت روان و کاهش اختلالات رشد کودک می شود .
ارتقا رفتارهای احساسی و رفتاری کودکان می تواند منجر به اجتناب از اختلالات احساسی و رفتاری آنها در بزرگسالی شود .
اگر مواجه شدن با حیوانات اهلی مثل سگ در خردسالی می تواند به رسیدن به این اهداف کمک کند ، تعاملات مثبت سگ و بچه می تواند از مشکلات بالقوه مرتبط با رشد در میانسالی و یا بعد از آن جلوگیری نماید .
آیا یک سگ می تواند به بهبود BMI و کاهش اضطراب کمک کند ؟
در تحقیق پیش رو ، محققان مرکز پزشکی باست در نیویورک بر روی این تئوری که سگهای خانگی به صورت مثبتی با سلامت وزنی و روحی فرزندان در ارتباط هستند تحقیق کرده اند .این تحقیق بر روی 643 کودک بین 4 تا 10 ساله انجام شده است که متوسط سنی انها 6.7 بوده و در یک دوره 18 ماهه ،تحت نظر مراقبتهای مرکز کودکان بوده اند . 45 درصد مونث و 56 درصد مذکر بوده اند و 56 درصد آنها به صورت خصوصی بیمه شده بودند و 58 درصد آنها سگ خانگی در منزل داشتند .
قبل از بازدید سالانه از آنها ، والدین یک فرم پرسشنامه انلاین را پر کردند که سوالات این پرسشنامه بر روی فعالیت فیزیکی ، BMI ، سلامت روان ، زمان پایش ، صاحب حیوانات خانگی بودن متمرکز بود .
نتایج نشان داد که خانواده هایی که سگ خانگی دارند با انهایی که ندارند از نظر رفتاری متمایز هستند. برای مثال ، در محیط اجتماعی اقتصادی ، یک مولفه شناخته شده سلامتی که درامد خانواده باشد به صورت موثری با سلامت روانی افراد در دوران میان سالی مرتبط بود و این مهم ، محققان را بر آن داشت تا بر روی این فاکتور بیشتر کار کنند.
استرس کمتر برای کودکانی که سگ دارند
هیچ تفاوتی بین کودکانی که سگ خانگی دارند و ندارند در موارد BMI ، زمان بیداری ، فعالیت فیزیکی رویت نشد .اما در بین 58 درصد کودکانی که در منزل سگ داشتند ، 12 درصد تست آزمایش اضطراب انها مثبت بود و این در مقایسه با 21 درصد کودکانی بود که در خانه سگ خانگی نداشتند .
گزارش های والدین می تواند به عنوان یک محدودیت به شمار آید چرا که در درست بودن انها جای تردید وجود دارد ، اگرچه آمار نشان می دهد که اظهارات والدین با نتایج و یافته ها ی واقعی در مورد سلامت روان کودکان مطابقت بالایی دارد . با وجود اینکه 96 درصد جامعه آماری انتخاب شده سفید پوست بوده اند ، نیاز برای تحقیق در این مورد در جامعه آماری رنگین پوستان احساس می شود .

منبع : medicalnewstoday.com

ارسال نظر