نگرانی سازمان ملل متحد در مورد توسعه ربات‌های آدمکش!

رسانه کلیک – کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های نامتعارف سازمان ملل به دنبال تصویب قانونی برای منع تولید و گسترش ربات های آدمکش و جنگجو هستند.

نگرانی سازمان ملل متحد در مورد توسعه ربات‌های آدمکش!

این کنوانسیون به تازگی نامه ای را به 22 کشور عضو سازمان ملل فرستاده و از آنها درخواست کرده تا روند توسعه، تولید و توزیع سلاح های خودمختار را که بیشتر به عنوان ربات های آدمکش شناخته می‌شود، متوقف کنند.

نگرانی سازمان ملل و کنوانسیون یاد شده بیشتر به هوش مصنوعی به کار رفته در این ماشین ها مربوط می‌شود. علاوه بر این، سازمان ملل نگرانی هایی را در مورد حضور اینگونه ابزارها در سیستم های حفاظت شخصی و بعدها استفاده های نظامی مطرح کرده است.

بیشتر کشورهای عضو این کنوانسیون بر این عقیده هستند که سلاح های خودمختار مبتنی بر هوش مصنوعی باید با قواعد و ابزاری مشخص توسعه داده شوند. با این حال برخی دیگر از کشورها ادعا می‌کنند که این سلاح ها باید تنها با هدایت و کنترل انسان عمل کنند.

نگرانی ها در مورد ربات های آدمکش و سلاح های مبتنی بر هوش مصنوعی در حالی مطرح می‌شود که سران بسیاری از کشورها از جمله هند این نگرانی ها را بی اساس می‌خوانند. سفیر هند در سازمان ملل به تازگی ادعا کرده که نگرانی در مورد ربات های آدمکش به گونه ای جوسازی به حساب آمده و تلاشی برای تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره هوش مصنوعی از دید مردم است.

پیش از این ایلان ماسک از چهره های معروف توسعه دهنده تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی، هشدارهایی در این زمینه داده بود. وی بر این باور است که هوش مصنوعی و سلاح هایی نظیر ربات های آدمکش نقش قابل توجهی در جنگ جهانی سوم خواهند داشت. به گفته ماسک، مردم تا زمانی که نبینند که ربات ها در خیابان ها راه می‌روند و همانند انسان ها کارهای مختلف را انجام می‌دهند، از خطرات مربوط به هوش مصنوعی آگاه نخواهند شد.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر