بازیابی انرژی جنبشی خودروها توسط تویوتا

ایده های خلاقانه علاوه بر اینکه همیشه جذاب بوده اند، فایده های فراوانی نیز دارند. این بار نیز تویوتا با ایده جذاب و خلاقانه خود، نظر ها را به سوی خود جلب کرد.

بازیابی انرژی جنبشی خودروها توسط تویوتا

تصور کنید با رانندگی کردن و انرژی جاصل از آن بتوانید برای خودتان یک صبحانه خوشمزه بسازید! این ایده جدید تویوتا است.

به گزارش کلیک، تویوتا توضیح داده است که هنگام رانندگی و زمانی که پدال ترمز را فشار می دهید، بین لاستیک های خودرو و زمین اصطکاک ایجاد می شود و همین حرارت تولید می کنند. اما این انرژی حرارتی تولید شده به هدر می رود.

در واقع ایده تویوتا اینجا خودش را نشان می دهد. روش ابداعی به این صورت است که انرژی حرارتی حاصل از اصطکاک را بازیابی کرده و در باتری ذخیره می کنند و برای کمک به شتاب گیری مجدد خودرو، این انرژی آزاد می شود.

تویوتا نام این سیستم را «بازیابی انرژی جنبشی» گذاشته و معتقد است به روند طراحی خودروها در آینده سایه می افکند.

پاسخ به این سوال که آیا انرژی ذخیره شده توجیه لازم برای طراحی این سیستم را دارد نیز بسیار جالب است. تویوتا برای این کار یک ضیافت صبحانه ترتیب داد!

کازوکی ناکاجیما، راننده حرفه ای تیم مسابقات رانندگی خودروهای هیبریدی تویوتا، با سه بار پیمودن پیست لا مانس، صبحانه 171 مهمان این ضیافت را آماده کرد. در واقع با هر بار پیمودن پیست انرژی در حدود 6 مگاژول ذخیره شد، این انرژی برای انجام یکی از سه فعالیت زیر کافی است:

  • تهیه ۱۷۱٫۴ فنجان قهوه
  • تهیه ۸۳٫۳ قطعه نان تست شده
  • تهیه ۵۷٫۷ تخم مرغ نیمرو شده

ناکاجیما با سه بار پیمودن پیست لا مانس، بشقاب صبحانه ۱۷۱ نفر ، شامل یک فنجان قهوه ، یک نصفه نان تست شده و یک سوم یک تخم مرغ نیمرو شده را آماده کرد.

ارسال نظر