5 دلیل برای اینکه بدانید گلکسی S9 در زمینه دوربین بهترین است!

رسانه کلیک - اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به دوربین بر روی تلفن‌های هوشمند اهمیت زیادی می‌دهید، پرچمدار جدید سامسونگ می‌تواند ایده‌آل شما باشد. در این مطلب با ارایه 5 دلیل می‌خواهیم به شما ثابت کنیم که دوربین گلکسی اس 9 بهترین نمونه‌ قرار گرفته بر روی یک تلفن هوشمند است. همراه ما باشید.

5 دلیل برای اینکه بدانید گلکسی S9 در زمینه دوربین بهترین است!

سامسونگ با معرفی گلکسی اس 9، بر روی بخش دوربین مانور زیادی داد و شعار «دوربین بازنگری شده» را برای این مدل برگزید. قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای بخش دوربین این پرچمدار به حدی بوده که کاربر در قسمتی از آن احساس کمبود و نیاز نمی‌کند. از همین رو در این مطلب سعی داریم شما را با تمامی این قابلیت‌های قرار گرفته در بخش دوربین این پرچمدار، آشنا کنیم. ( بررسی تخصصی گلکسی اس 9؛ نهمین کهکشان سامسونگ )

فناوری گشودگی دیافراگم دوگانه

سامسونگ برای دوربین گلکسی اس 9 از چشم انسان الگو گرفته تا لنز آن بهترین عملکرد را در برابر شرایط نوری مختلف داشته باشد. دریچه دیافراگم لنز این دوربین می‌تواند با توجه به اینکه چه میزان نور در تصاویرتان می‌خواهید، بین دو حالت f/1.5 و f/2.4 تغییر کند. f/2.4 با بسته‌تر کردن دریچه لنز، میزان نور جذب شده را کم‌تر کرده تا عکس‌هایی که می‌خواهید در محیط‌های پرنور بگیرید، با روشنایی بیش از حد ثبت نشوند. در مقابل گشودگی دیافراگم f/1.5 در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بیشترین روشنایی را در محیط‌های کم نور، داشته باشید.

دوربین گلکسی اس 9

چنین قابلیتی را فعلا در بخش دوربین هیچ تلفن هوشمندی مشاهده نمی‌کنیم و گلکسی اس 9 تنها مدلی است که در حال حاضر این ویژگی‌ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با قابلیت گشودگی دیافراگم دوگانه، تنها کافی است دوربین را بر روی حالت Auto قرار دهید، تا دستگاه به صورت خودکار با توجه به شرایط محیطی، دریچه دیافراگم مناسب را برایتان فعال کند. تصاویر در این حالت با بالاترین کیفیت ممکن، روشنایی مناسب و نویز پایین ثبت می‌شوند.

بازترین دریچه دیافراگم برای دوربین گلکسی اس 9

گلکسی S9 و S9 پلاس اکنون تنها تلفن‌های هوشمندی هستند که می‌توانند دریچه لنز را تا f/1.5 باز کنند. نتیجه این ویژگی، جذب نور بسیار زیاد نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار است. با این میزان از گشودگی دیافراگم، حتی در هنگام شب هم می‌توان تصاویر با کیفیت و با روشنایی مناسب را به ثبت رساند و نویزهای آزاردهنده را کاهش داد.

دوربین گلکسی اس 9

البته بهتر است بدانید پیش از گلکسی اس 9، گوشی دیگری از سامسونگ با این گشودگی دیافراگم در دوربین معرفی شد؛ ولی به صورت انبوه برای فروش در اختیار همه کاربران در کشورهای مختلف قرار نگرفت.

فیلمبرداری حرفه‌ای فوق آهسته

فیلمبرداری صحنه آهسته یکی از ویژگی‌های ‌جذاب در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند بوده که نسل به نسل در حال پیشرفت و بهبود است. این قابلیت در گلکسی اس 9 به اوج خودش رسیده و سامسونگ آن را با توانایی ثبت 960 فریم بر ثانیه در اختیار کاربر قرار داده است. با توجه به این موضوع می‌توان در حالت Super SlowMotion، به ضبط ویدیوهای فوق آهسته پرداخت و آن‌ها را به صورت فایل‌های ویدیویی جداگانه ذخیره کرد.

ضبط ویدیو صحنه آهسته در گلکسی اس 9 به دو صورت خودکار و دستی انجام می‌شود. در حالت خودکار، دستگاه با درک حرکات سوژه، بخشی را که باید کند شود انتخاب کرده و آن را به شما ارایه می‌کند. در وضعیت دستی، انتخاب قسمت مورد نظر برای کند شدن، بر عهده خودتان خواهد بود.

دوربین گلکسی اس 9

علاوه بر این‌ها، سامسونگ قابلیت‌های نرم افزاری خاصی را برای استفاده بهتر از Super SlowMotion قرار داده که توسط آن‌ها می‌توان فیلم‌های زیباتری را به ثبت رساند. برای مثال کاربر قادر است تا از موزیک پس زمینه برای ویدیو استفاده کند و یا به لحظه کند شدن آن، افکت‌های خاص بدهد.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با کیفیت بالا و قابلیت فوکوس خودکار

در گلکسی اس 9 سامسونگ شاهد قرار گیری یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی هستیم. این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی کرده که با توجه به آن، چهره به سرعت شناخته می‌شود و تصاویر سلفی با کیفیت بالا به ثبت می‌رسند. علاوه بر این‌ها، با در نظر گرفتن گشودگی دیافراگم f/1.7 برای این دوربین، نور زیادی توسط لنز جذب شده و عکس‌ها با روشنایی بالا ثبت می‌شوند. جزییات بالا و نویز پایین دیگر ویژگی‌های دوربین سلفی در گلکسی اس 9 هستند.

دوربین گلکسی اس 9

قابلیت‌های فراوان دوربین

با باز کردن برنامه دوربین گلکسی اس 9، با تعداد زیادی از قابلیت‌های متنوع برای عکاسی مواجه می‌شویم. سامسونگ در این بخش چیزی کم نگذاشته و تقریبا هر آنچه را که کاربران در این زمینه نیاز دارند، ارایه می‌کند.

AR Emoji برای ساخت شکلک‌های متحرک و بیکسبی ویژن برای دریافت اطلاعات از اجزای مختلف موجود در پیرامون، دو ویژگی کاربردی در بخش دوربین این پرچمدار جدید هستند.

علاوه بر این‌ها با وجود اینکه خبری از دوربین دوگانه در گلکسی S9 نیست، سامسونگ قابلیتی را با نام Selective Focus در این گوشی قرار داده که توسط آن می‌توان به صورت نرم افزاری به ثبت تصاویر پرتره پرداخت. این دسته از تصاویر با تار شدگی در پس زمینه همراه هستند.

دوربین گلکسی اس 9

از دیگر قابلیت‌های موجود در بخش دوربین گلکسی اس 9 می‌توان به عکاسی Pro، مودهای زیبایی پیشرفته، فیلترهای چهره، عکاسی HDR، استفاده از دستورات صوتی و حرکتی برای ثبت تصویر، حالت Motion Photo، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، دکمه شاتر مجازی و عکاسی با نسبت تصویری 18.5:9، سلفی عریض و بسیاری دیگر از این موارد اشاره کرد که همگی یک تجربه عالی برای عکاسی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

سخن پایانی

بدون شک گلکسی اس 9 با کیفیت بسیار بالا و قابلیت‌های فراوان در بخش دوربین می‌تواند بهترین انتخاب کاربران علاقه‌مند به عکاسی و حتی فیلمبرداری باشد. از فناوری‌های سخت افزاری مانند دیافراگم دوگانه تا ویژگی‌های نرم افزاری مانند AR Emoji، همه در قدرت هر چه بیشتر این پرچمدار در بخش دوربین تاثیر گذاشته‌اند و بدین ترتیب بهترین عملکرد ممکن را به کاربر هدیه می‌کنند.

دوربین گلکسی اس 9

نظر شما در رابطه با دوربین گلکسی اس 9 چیست؟

ارسال نظر