با رموز طلایی موفقیت بیل گیتس آشنا شوید

بیل گیتس بیش از هرکسی در نسل ما موفقیت و ثروت به دست آورده است. اما نکته مهم‌تر این است که وی بدون خستگی برای بهبود زندگی ما انسان‌ها همواره تلاش کرده و به کمک موسسه خیریه خود، مانع بسیاری از مرگ و میر‌ها شده است. دانستن رموز موفقیت او خالی از لطف نیست.

با رموز طلایی موفقیت بیل گیتس آشنا شوید

به گزارش کلیک، بیل گیتس به طور مداوم در فهرست رده بندی ثروتمندترین افراد جهان قرارداشته است. یکی از شناخته شده ترین کارهای وی، انقلاب در رایانه های شخصی محسوب می شود.
وی از مقام خود به عنوان مدیرعامل شرکت مایکروسافت بازنشست شده و درعوض زندگی خود را تمام وقت وقف امور بشردوستانه در موسسه بیل و ملیندا گیتس کرده است.

ما در اینجا ده رمز موفقیت بیل گیتس - ثروتمند ترین مرد جهان را برایتان بیان خواهیم کرد:

۱٫ هدفتان را در اوج قرار دهید
تعدادی معدودی از افراد به این موضوع واقفند که شکست بزرگ مایکروسافت به خاطر بیل گیتس صحت ندارد . گیتس در سال ۱۹۷۵، با شرکت کامپیوتری موسسه فناوری ماساچوست - ام آی تی- تماس گرفت و گفت که پردازش گر - مفسر - پایه ای برای لپ تاپ هایشان طراحی کرده است. آن ها به دیدن این نرم افزار علاقمند شدند. هرچند گیتس و دوستش پائول آلن هنوز درحال طراحی آن بودند . این مسئله گیتس و آلن را برانگیخت تا سریعا آن را توسعه داده تا بتوانند درهفته های آتی ارائه دهند و اولین فروش خود را داشته باشند. مایکروسافت تنها یک ماه بعد تاسیس شد و گیتس را وادار کرد که تعداد بیشتری از آن چه می‌توانست را تحویل دهد.

۲٫ همواره به آینده بیندیشید
در خلال تمام کارهایش، بیل گیتس همواره نگاهی به آینده داشت و این که چگونه میتواند آینده بهتر و بزرگتری داشته باشد. مایکروسافت همیشه رقبا را کنار میزد و یک گام جلوتر در صدد ایجاد محصول بعدی بود. حتی وقتی بیل گیتس در سال ۲۰۰۸ از مایکروسافت بازنشسته شد، هنوز هم به آینده فکر میکرد. وی روی تلاش های نوع دوستانه خود متمرکز بود و اکنون در موسسه بیل و ملیندا گیتس، تاثیر مثبت عظیمی بر جهان گذاشته است.

۳٫ اجازه ندهید که موفقیت حواستان را پرت کند
یکی از بزرگترین درس هایی که میتوانیم از بیل گیتس یاد بگیریم، توانایی او برای نگاه به زندگی اش قبل از دوران موفقیتش بود. به گفته وی، موفقیت معلم کثیفی است، چون افراد باهوش را اغوا میکند با این تفکر که آنها شکست نمی خورند. درحالی که ما باید موفقیت های مان را انعکاس دهیم، اما باید مطمئن شویم که آنها قضاوت های ما را مختل نمی کنند و دچاراعتماد به نفس بیش از حد نمی شویم. گیتس معتقد بود که ما نباید الگوهای اولیه موفقیت مان را نادیده بگیریم، اما تمرکز مفرط بر اینکه چرا این موفقیت اتفاق افتاده است، می تواند ما را از چالش های آینده بازدارد.

۴٫ برای زمان ارزش قائل شوید
گیتس می گوید هرچقدر هم پول داشته باشید نمی توانید زمان بیشتری بخرید. بیل گیتس اهمیت استفاده از زمان را طی روز می فهمد و تکالیفی را که برایش مهم ترند اولویت بندی میکند. اگر او باور داشته باشد که به ملاقاتی نیاز ندارد، درآن جلسه شرکت نمیکند. از طرف دیگر، او برای ارتباط با نزدیکان خود و انجام تعهدات مهم زندگی اش زمان می گذارد.

۵٫ کنترل کیفیت امری بسیار حیاتی است
وقتی مایکروسافت با رشد قابل توجه مواجه شد، شروع به استخدام برنامه نویسان بیشتری کرد. گیتس در جایگاه مدیر عامل فعالیت می‌کرد و شغلش نیاز به برنامه نویسی نداشت. اما این مسئله مانع بازنگری - و اغلب بازنویسی - وی نشد. چشمان جزئی نگر بیل تضمین می‌کرد که مایکروسافت همواره نرم‌افراز باکیفیت ارائه دهد. همچنین باعث شد او هرگز از تیمش دور نشود و همواره با محصولات مایکروسافت آشنا باشد.

۶٫ ایده‌های انقلابی به منصه ظهور گذاشته می‌شوند
در اوایل دهه هشتاد، بیل گیتس و استیو بالمر می‌خواستند کل کشور را مسافرت کرده تا سمینارها و سخنرانی هایی درباره این مسئله ارائه دهند که رابط گرافیک سیستم عامل های آینده چگونه خواهند بود- اما هیچکس آن ها را باور نداشت. وقتی شرکت اپل، مکینتاش را خریداری کرد، نگرش ها سریعا در سال ۱۹۸۴ تغییر کرد. از لحاظ تجاری، این اولین رایانه موفق دارای رابط کاربر گرافیکی - جی یو آی - بود.
مایکروسافت توانست ویندوز ۱٫۰ را در سال ۱۹۸۵، تنها یک سال بعد از موفقیت مک، ارائه دهد. اگر ایده‌ای انقلابی دارید، نگران نباشید که سایرین آن را قبول نکنند. شروع به توسعه آن کنید، تا در زمان مناسب آماده شوید.

۷٫ دیدگاه‌های خود را با تیم کاریتان به اشتراک بگذارید
درست وقتی گیتس ظهور رابط گرافیکی را رو به پیشرفت دید، قدم اینترنت را بسیار قبل تر اینترنت دایال آپ، پیش بینی نمود.
در ماه می ۱۹۹۵، گیتس معتقد بود که اینترنت، آینده مایکروسافت است و احساس کرد باید یادداشت بسیار طولانی را برای شرکتش بنویسد. نتیجه گرفته شد که:
اینترنت موجی کشنده یا به نوعی جزرومدی ناشناخته ، هم فرصت و هم چالشی باورنکردنی است. من درصدد آنم که بفهمم چگونه میتوانیم راهبردمان را برای ادامه ثبت موفقیت های خود تداوم بخشیم.
گیتس برای نوشتن این یادداشت زمان صرف کرد زیرا می دانست که چقدر مهم است که کل تیمش بر ماموریت مایکروسافت اشراف داشته باشند. نتیجه: ویندوز ۹۵ بهمراه اینترنت اکسپلورر وارد بازار شد.

۸٫ از مصرف کنندگان ناراضی یاد بگیرید
طی سال ها، کاربران زیادی از بیل گیتس ناراضی بودند. دلیل آن را هرکس که به صفحه آبی مرگ خیره شده باشد، می‌فهمد. اما با اینکه افراد زیادی دوست داشتند که از ویندوز شکایت کنند، باز هم به استفاده از آن ادامه می‌دادند. ویندوز از سال ۱۹۹۰ سیستم عامل اولیه جهان بود و ۸۲٫۵% سهام بازار را در آگوست ۲۰۱۱ به خود اختصاص داده بود.
دلیل آن ساده است: مایکروسافت به بازخورد مصرف کننده پاسخ داد و محصولاتش را بهبود بخشید. این نگرش توسط خود بیل گیتس آغاز شد.
این سخن بیل گیتس را هرگز فراموش نکنید: اغلب مصرف کنندگان ناراضی شما، بزرگ ترین منبع یادگیری‌ شما به شمار می‌روند.

۹٫ از جایگاه‌تان برای ادای دین استفاده کنید
رهبران قوی اهمیت موفقیت و استفاده از آن برای افرادی که به آن نیاز دارند را میفهمند و برای سایر افراد در جایگاه شان نمونه فراهم میکنند. بوسیله موسسه بیل و ملیندا با بیش از ۴۲ میلیون دلار امتیاز، گیتس وقت خود را برای کمک رسانی به اطراف جهان اختصاص داد و به ویژه نسبت به آموزش همگانی، سلامت عمومی و دسترسی به فناوری دلسوزانه تلاش کرده است.

۱۰٫ زیاد مطالعه کنید
برای نامیدن بیل گیتس، خوره کتاب اسم خوبی است. گیتس بخش زیادی از زمان خود را صرف مطالعه کرده است و طی سال گذشته، به بازنگری و توصیه کتابهایی برای فهرست پایان سال و تابستان پرداخته است.
یک رهبر موفق اهمیت توجه به تمام رویکردها را درک کرده و میداند که میتواند از هرکس و هر چیزی در زندگی الهام گرفت.

ارسال نظر