کوجیما: ماموریت من ساخت بازی های بزرگ است!

خالق فرانچایز محبوب و بی نظیر Metal Gear، آقای هیدیو کوجیما، مدتی پیش کمپانی کونامی را به همراه چند نفر از همکارانش ترک کرد و پس از ترکش استودیوی جدیدی را با نام کوجیما پروداکشنز تاسیس کرد.

کوجیما: ماموریت من ساخت بازی های بزرگ است!

به گزارش کلیک ، تا به امروز اطلاعات زیادی درباره هدف استودیوی کوجیما پروداکشنز و همچنین مفهوم لوگوی این استودیو منتشر شده است که تمامی این خبرها و اطلاعات را می توانید در رسانه بزرگ کلیک مطالعه کنید. به تازگی آقای هیدیو کوجیما در مصاحبه جدیدش اعلام کرده است که قصد ساخت بازی های بسیار بزرگی را دارد. ایشان ادعا می کند او برای ساخت همچنین بازی هایی به این دنیا آمده و این توانایی را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به تازگی وبسایت New Yorker با استاد هیدیو کوجیما مصاحبه ای را ترتیب داده است که در این مصاحبه، موسسه استودیوی کوجیما پروداکشنز اعلام کرد که پس از ترک کونامی تصمیم گرفت به مدت یک سال به مسافرتی (یک جزیره) برود که در این مسافرت به هیچ چیز و پروژه ای فکر نکند و با خود تنهای تنها باشد. خوشبختانه کوجیما این تصمیم خود را با یکی از دوستان خود در هالی وود در میان می گذارد. دوست کوجیما سعی می کند که کوجیما را از انجام این تصمیم باز دارد و ایشان را تشویق به ساخت بازی های جدید می کند و از اون می خواهد که بازی سازی را ادامه دهد. سپس هیدیو کوجیما از انجام این کار منصرف می شود و در این باره می گوید:

"دوست من حرفایی هایی را برای من زد که من بیشتر خودم را شناختم. وظیفه من در این دنیا ساخت بازی های ویدیویی بزرگ است و تا آن روزی که زنده باشم، بازی های بزرگی خواهم ساخت. این ماموریت من در این دنیا است و من وظیفه و ماموریت خودم را انجام خواهد داد."

همچنین چند روز گذشته هیدیو کوجیما اعلام کرد که پروژه بعدی استودیوی کوجیما پروداکشنز ممکن است یک بازی کوچک باشد ولی در آینده بازی های بزرگ تری را خواهد ساخت. همچنین فعالیت استودیوی کوجیما پروداکشنز فقط در حوزه ساخت بازی های ویدیویی نخواهد بود و این استودیو در زمینه ساخت انیمیشن و فیلم نیز فعالیت خواهد کرد. شایان به ذکر است که تا اطلاع ثانوی شاهد ساخت هیچگونه فیلم و انیمیشن از سوی استودیوی Kojima Productions نخواهیم بود چرا که به گفته کوجیما در حال حاظر بر روی ساخت بازی های جدید تمرکز می کند.

هیدیو کوجیما در ادامه صحبت های خود، در خصوص مستقل بودن خود و استودیوی کوجیما پروداکشنز گفت:

"زمانی که شما در یکی از کمپانی های بزرگ مخصوصا کمپانی های کشور ژاپن مشغول به کار هستید، برای اجرای کوچک ترین کارها باید مراحل اداری آن را طی کنید و روزانه بسیاری از وقت شما در همین خصوص هدر خواهد رفت. هم اکنون من به عنوان فرد مستقل و استودیوی مستقل مشغول به کار هستم، هر کاری که دلم بخواهد را به سرعت انجام خواهد داد و دیگر وقت خودم را در جلسات و انجام مراحل اداری هدر نخواهم داد. از این بابت بسیار خوشحال هستم."

کوجیما اعتقاد دارد که بسیاری از کارها را به راحتی در استودیوی مستقل کوجیما پروداکشنز انجام دهد. ایشان در این رابطه اظهار کرد:

"زمانی که در کمپانی دیگری مشغول به کار بودم، نمیتوانستم تمام حرف هایم را به مدیران و سازندگان بگویم چرا که برخی از ایده ها و حرفای من را قبول نمی کردند. به همین خاطر من نمیتواستم هر چیزی که دلم میخواهد را برای کمپانی بازگو کنم."

پس از ترک هیدیو کوجیما و طراح شخصیت ها و محیط فرانچایز متال گیر، کمپانی کونامی مثل گذشته قصد ساخت ادامه این سری را دارد. همانطور که می دانید کوجیما خالق این بازیست و صاحب امتیاز این فرانچایز، کمپانی کونامی است. مدتی پیش کونامی برای جذب برنامه نویسان و بازی سازان، آگهی استخدامی بزرگی را در سراسر فضای مجازی منتشر کرد تا نیروی از دست رفته خود را جبران کند و بتواند سری های بعدی فرانچایز متال گیر را تولید کند. البته بنا به اطلاعات منتشر شده، کمپانی کونامی قصد ساخت بازی هایی برای موبایل اسمارت فون ها را دارد و تمرکز خود را برای این بخش گذاشته است. یکی از مصاحبه گران وبسایت New Yorker در همین موضوع از هیدیو کوجیما سوالی می پرسد که استاد کوجیما به این شکل پاسخ می دهد:

"اگر شما بر روی منافع بسیار کوتاه مدت تمرکز کنید، زمان شما را از یاد کاربران حذف خواهد کرد و شما توانایی رقابت را نخواهید داشت. همچنین شما نمی توانیم به عقب باز گردید و این امکان غیرممکن خواهد بود و دیگر نمیتوانید جایگاه اوله خودتان را به دست بیاورید."

لازم به ذکر است که هم اکنون استودیوی کوجیما پروداکشنز با کمپانی sony computer entertainment همکاری می کند و به همین منظور، اولین بازی این استودیوی تازه ساخت، به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن کمپانی سونی منتشر خواهد شد. البته گیمرهای کامپیوترهای شخصی نگران نباشند چرا هیدیو کوجیما به صورت رسمی اعلام کرد که پس از گذشت چند ماه، این عنوان جدید برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر خواهد شد. در این میان کاربران کنسول های ایکس باکس کمپانی مایکروسافت از عناوین استودیوی کوجیما پروداکشنز دور خواهند ماند.

خدمت تمامی کاربران رسانه بزرگ کلیک عرض می کنیم که تمامی خبرهای منتشر شده از آقای هیدیو کوجیما و استودیوی kojima productions در وبسایت کلیک موجود است و شما می توانید اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کنید.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با صحبت های آقای کوجیما پروداکشنز چیست؟ منظور کوجیما از ساخت بازی های بزرگ چیست؟ از نظر شما آیا تمرکز کمپانی کونامی بر روی ساخت بازی ها برای اسمارت فون ها یک اشتباه محسوب می شود؟ دیدگاه های شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه بزرگ کلیک در میان بگذارید.

منبع: وبسایت gamespot

ارسال نظر