صحبت های کوجیما در رابطه با استودیوی جدید

همانطور که اطلاع دارید، استاد هیدیو کوجیما چند روز گذشته کمپانی کونامی را ترک کرد و به صورت مستقل استودیوی جدیدی با نام کوجیما پروداکشنز را تاسیس کرد.

صحبت های کوجیما در رابطه با استودیوی جدید

به گزارش کلیک ٰ این استودیوی جدید اولین بازی خود را برای کنسول پلی استیشن به صورت انحصاری و محدود منتشر خواهد کرد و سپس بعد از گذشت چند ماه، این عنوان برای سیستم عامل ویندوز یعنی کامپیوترهای شخصی نیز منتشر خواهد شد. به تازگی استاد هیدیو کوجیما با وبسایت بزرگ و معتبر IGN مصاحبه ای داشته است که در ادامه تمامی این مصاحبه را به زبان فارسی برای شما کاربران رسانه کلیک تهیه کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر از این مصاحبه و اطلاعات منتشر شده از بازی جدید و استودیوی کوجیما پروداکشنز، همراه رسانه کلیک باشید.

به تازگی وبسایت معتبر IGN موفق شده تا با استاد هیدیو کوجیما پس از ترک استودیوی کونامی یک مصاحبه عمومی ای ترتیب بدهد که در این مصاحبه اطلاعات زیادی از بازی و استودیوی ایشان منتشر شده است. بنا به اطلاعات موجود، آقای Yoji Shinkawa، طراح کاراکتر و شخصیت و محیط بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، و آقای Kenichiro Imaizumi، مدیر تولید بازی ذکر شده، همراه استاد کوجیما کمپانی کونامی را ترک کردند و در استودیوی جدید کوجیما پروداکشنز در حوزه کار خود، در حال فعایت هستند و مسئولیت طراحی محیط و شخصیت ها و همچنین تولید بازی را به عهده دارند.

در تصویر می توانید این سه استاد بازی ساز را مشاهده کنید. آقای Kenichiro Imaizumi (سمت چپ) به عنوان مدیر تولید بازی های ویدیویی، آقای Hideo Kojima (وسط) به عنوان کارگردان بازی و آقای Yoji Shinkawa (سمت راست) به عنوان طراح شخصیت ها و محیط بازی های ویدیویی در استودیوی کوجیما پروداکشنز فعالیت خواهند کرد.

استاد هیدیو کوجیما هیچ صحبتی در رابطه با کمپانی کونامی و بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و همچنین ادامه سری Metal Gear Solid نکرد. البته وبسایت IGN سوالاتی را در این زمینه پرسید اما کوجیما از پاسخ به سوالات خودداری کرد.

در عوض ایشان و طراح حرفه ای سری بازی متال گیر، آقای Yoji Shinkawa، با اشتیاق به تمامی سوالاتی که در رابطه با بازی های جدید و استودیوی کوجیما پروداکشنز پرسیده شده است، پاسخ دادند و اطلاعاتی را درباره رابطه با فعالیت و آینده استودیوی Kojima Productions منتشر کردند.

کوجیما اطلاعات زیادی را در رابطه با بازی اولش منتشر نکرد و فقط مشخص شده که این بازی ابتدا به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن منتشر خواهد شد و سپس برای کامپیوترهای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. این بازی در حال حاظر مراحل اولیه ساخت خود را می گذراند و هنوز کوجیما برای ویژگی های این بازی تصمیم گیری نکرده است. در همین رابطه ایشان گفت:

"هدف استودیوی کوجیما پروداکشنز این است که بازی ای را تولید کنیم تا گیمرها و کاربران از بازی راضی باشند و بازی همان گونه ای باشد که گیمرها انتظار آن را می کشند. البته باید بدانید که عنوان جدید من که یک بازی کاملی خواهد بود، نسبت به بازی های گذشته من متفاوت است و به عبارت دیگر گیمرها و کاربران تا به حال این بازی را مشاهذه نکرده اند."

کوجیما درباره بازی جدید خود فقط به جمله "این بازی یک بازی کاملی خواهد بود" اشاره کرد. آقای Yoji Shinkawa در ادامه صحبت های کوجیما اضافه کرد:

"ما در حال حاظر بر روی طراحی کاراکترها و شخصیت های بازی کار می کنیم. در گذشته شخصیت ها و کاراکترهایی را طراحی کردیم که این طراحی ها در میان گیمرها محبوب شدند. هدف ما این است که که بازی هایی را طراحی کنیم که حتی از بازی های قبلی هم محبوب تر شوند و بازی های جدید نظر بسیاری از گیمرها به راحتی جلب کنند. هدف اصلی من در استودیوی کوجیما و فعالیت در بخش طراحی هنری، ساخت بازی های بی نظیر است که از بازی های قدیمی هم بهتر باشند."

استاد کوجیما نیز در ادامه درباره هدف استودیو مستقل خود صحبت کرد. ایشان در این زمینه گفت:

"من سعی می کنم که بدانم گیمرها چه بازی ای را دوست دارند و در این زمینه می توانم بگویم که این همان بازی است! طراحی بازی های ویدیویی تنها هدف کمپانی کوجیما پروداکشنز در بلند مدت نیست. ما در حال حاظر بر روی محتوای دیجیتالی تمرکز می کنیم. اما ممکن است استودیوی ما فیلم یا انیمیشن نیز طراحی کند و انتظار این کار را از ما داشته باشید. در حال حاظر بسیاری از مردم از استودیوی کوجیما پروداکشنز انتظار ساخت بازی را دارند و به همین خاطر هم اکنون تمام تمرکز ما روی ساخت عناوین جدید است. با این حساب پس از ساخت بازی ها ما به دنبال ساخت فیلم و انیمیشن نیز خواهیم رفت."

همانطور که اطلاع دارید عنوان محبوب Silent Hills توسط کمپانی Guillermo del Toro در حال ساخت بود که کمپانی کونامی، صاحب امتیاز این بازی، دستور کنسل شدن ساخت این بازی را صادر کرد. استاد هیدیو کوجیما یک بار دیگر اعلام کرد که علاقه زیادی دارد که با کمپانی Guillermo del Toro همکاری کند. البته این بدان معنی نیست که نسخه جدیدی از بازی Silent Hills منتشر خواهد شد چرا که صاحب امتیاز این فرانچایز، کونامی است.

هیدیو کوجیما در این مصاحبه اعلام کرد که استودیوی Kojima Productions همیشه سعی خواهد کرد تا عناوین بسیار خوب و با کیفیتی را تولید کند. ایشان در این رابطه گفت:

"ما مهارت بسیار خوبی داریم! ما در گذشته بازی های ویدیویی های زیادی را تولید کرده ایم و همین باعث می شود که در ساخت بازی ها هیچ گونه محدودیت و مرزی نداشته باشیم. ما کیفیت خودمان را حفظ خواهیم کرد و همیشه به دنبال بازی های جدید و چالش های جدیدی خواهیم بود که تاکنون گیمرها این بازی ها و چالش ها را تجربه نکرده اند."

آقای Shinkawa نیز در ادامه به وبسایت IGN گفت:

من در پایان پروژه استودیوی کوجیما پروداکشنز، تمامی فرآورده های این استودیو از جمله: طراحی های هنری و شخصیت ها، مفاهیم طرح ها و بیشتر...) را نظارت خواهم کرد.

"یک چیزی که کاملا برای من فرق می کنم این است که من خیلی علاقه دارم تا به سمت بازی های جدیدی بروم. به سمت بازی هایی که تا به امروز قادر به تولید آن ها نبودم. همیشه سعی خواهم کرد با چالش های جدید و گوناگونی رو به رو بشوم و به کمک همین تلاش روز به روز توانایی شخصی خودم را بیشتر کنم و سطح کاری خودم را افزایش بدهم."

همانطور که در خبرهای قبلی مطالعه کردید، کوجیما در شبکه توییتر به صورت رسمی معنی و مفهوم لوگوی جدید استودیوی مستقل خود را اعلام کرد. به همین منظور وبسایت IGN در ادامه درباره مفهوم و معنی لوگوی استودیوی Kojima Productions که به لباس فضانوردی و شوالیه قرون وسطی اشاره دارد، سوال پرسید. هیدیو کوجیما به این شکل به سوال این وبسایت معتبر پاسخ داد:

"من همیشه عاشق فضانوردان بودم. به همین دلیل لوگوی استودیوی کوجیما پروداکشنز شبیه لباس یک فضانورد و کلاه جنگی یک شوالیه قرون وسطی است. این همان چیزی است که من خیلی دوستش دارم. محتویات و بازی های جدید ما ممکن است مفهوم لوگوی استودیو را داشته باشند. با استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید همه گیمرها را به یک سفری خواهیم برد. در این سفر به دنیای جدیدی خواهیم رفت که تا به امروز هیچ گیمری پای خودش را در این دنیای جدید نگذاشته است."

زمانی که هیدیو کوجیما در کمپانی کونامی فعالیت می کرد، وی و همکارانش بازی های کونامی مانند Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، را به کمک موتور قدرتمند Fox Engine ساخته بودند. این بازی کیفیت بسیار خوبی داشت و شاهد یک عنوان موفق از سوی ایشان و تیم ایشان بودیم. متاسفانه کوجیما هنوز اعلام نکرده است که در استودیو جدید برای ساخت بازی های ویدیویی از چه موتوری استفاده خواهد کرد. ایشان در این زمینه گفت:

"هنوز درباره موتور بازی ساز تصمیم نگرفتیم. ممکن است خودمان یک موتور جدید تولید کنیم و یا از موتورهای موجود و فعلی استفاده کنیم. برای تصمیم گیری ابتدا باید تحقیق کنیم و همه موارد را بررسی کنیم."

وبسایت IGN درباره سوالی را مطرح کرد:

تجارت با کنسول ژاپنی نگرانی ای برای استودیو و کار شما ندارد؟

آقای کوجیما در پاسخ به این سوال گفت:

"درست است که استودیوی کوجیما پروداکشنز در کشور ژاپن احداث شده است ولی بازی های ما فقط در این کشور منتشر نخواهند شد. ما تجارت جهانی ای خواهیم داشت. پس هیچ گونه نگرانی ای وجود ندارد چرا که بازی های ما در کل نقاط جهان منتشر خواهد شد و همه گیمرها می توانند آن ها را خریداری کنند. پس نگران فروش کم محصولات خود نیستیم. البته من یک ژاپنی هستم و مردم ژاپنی را به خوبی میشناسم. اگر بازی ای که کیفیت بسیار خوبی داشته باشد، مردم زیادی آن بازی را خریداری خواهند کرد. در واقع من اصلا نگران نیستم که بازار محصولات ما در کشور ژاپن به چه صورتی خواهد بود."

در پایان مصاحبه، آقای هیدیو کوجیما و Shinkawa از تمامی طرفداران خود تشکر کردند. آقایShinkawa در این رابطه گفت:

"باید حقیقت را به شما بگویم. در تمام لحظه هایی که من در زمینه بازی سازی و طراحی بازی فعالیت می کردم، حمایت و تشویق طرفداران و کاربران به من انگیزه داده است. این انگیزه که فقط بخاطر کاربران و طرفداران در من به وجود آمده است باعث می شود که کاری های جدید و زیباتری را تولید کنم و از این بابت خیلی خوشحال هستم. من خیلی علاقه دارم تا با گیمرها و طرفداران رابطه گرم و خوبی داشته باشم و همکاری با استاد کوجیما این فرصت را برای بنده فراهم کرد."

هیدیو کوجیما نیز اضافه کرد:

من حدود 30 سال در صنعت گیم و بازی سازی فعالیت کردم و هم اکنون سن من 52 سال است. من در این سن دوباره میخواهم که شروع کنم و از این بابت بسیار خوشحال هستم. من واقعا عاشق بازی سازی هستم و تا آن روزی که زنده هستم بازی های جدیدی را خواهم ساخت و این روند در طول زندگی من ادامه خواهد داشت. من در حال حاظر قصد دارم که یک بازی کاملا متفاوت و جدیدی را خلق کنم و شما طرفداران من را در ساخت این بازی تشویق خواهید کرد. مطمئن باشید که حمایت های شما به کار من انرژی می دهد. امیدوارم از کار ما حمایت کنید."

شایان به ذکر است که شما تمامی خبرهای منتشر شده از استودیوی کوجیما پروداکشنز و بازی های جدید این کمپانی را در رسانه کلیک دنبال کنید. ما سعی می کنیم که تمامی خبرهای منتشر شده را پوشش دهیم و در اختیار شما کاربران عزیز رسانه کلیک قرار دهیم.

در پایان این مصاحبه، دیدگاه شما درباره پروژه جدید کوجیما و همکارانش چیست؟ آیا شاهد یک عنوان کاملا جدید و متفاوت از سوی این کمپانی مستقل خواهیم بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در رابطه با این مصاحبه با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: IGN

ارسال نظر