افشای پرداخت رشوه ۱۷ هزار دلاری بیمارستان لس انجلس به هکرها

پرداخت رشوه به هکرهای بیسمارستان لس انجلس از بروز فاجعه جلوگیری کرد.

افشای پرداخت رشوه ۱۷ هزار دلاری بیمارستان لس انجلس به هکرها

به گزارش کلیک ، رئیس مرکز پزشکی پروتستان هالیوود روز چهارشنبه اظهار داشت بیمارستان وی ۱۷ هزار دلار رشوه در بیت‌‌کوین برای به دست آوردن مجدد کنترل کامپیوترهایش بعد از حمله سایبری پرداخت کرد.
آلن استفانک گفت پرداخت رشوه سریع‌ترین و کارآمدترین راه بدست آوردن مجدد کنترل سیستم‌ها بود.سیستم‌های بیمارستان در ماه فوریه فلج شده بودند و در برقراری ارتباط الکترونیکی کارکنان اختلال ایجاد شده بود.
وی گفت هیچ‌گونه شاهدی مبنی بر اینکه اطلاعات بیماران یا کارمندان مورد دسترسی قرار گرفته باشد نیست و همچنین بیمارستان این دوشنبه دسترسی کامل به سیستم ثبت الکترونیکی پزشکی پیدا کرد.

استفانک گفت این حمله سیستم‌ها را به وسیله فایل‌های کدگذاری که کلید کدگشایی آن فقط در دست هکرها بود از دسترس آنها خارج کرد. وی گفت بیمارستان به مراجع قانونی اطلاع داد و متخصصان کامپیوتر بی دریغ برای دست‌یابی مجدد یه سیستم‌ها و فاش کردن منبع حمله تلاش کردند.
طبق گفته ها منشا نفوذ ناشناخته باقی ماند اما این نفوذ از ارتباط بین پزشکان و کادر پزشکی جلوگیری کرد طوری که به گفته پزشکان و دفتر تحقیقات فدرال ناگهان مجبور شدند از نوشته‌های کاغذی استفاده کنند.
دکتر رانگسمی رامنتان متخصص زایمان و نوزادان گفت اگرچه در این حمله سایبری تهدیدی برای پایگاه داده‌های بیماران صورت گرفت، اما پزشکان توانستند پرونده‌های پزشکی لازم را به روش سنتی و از طریق خطوط تلفن و فاکس رد و بدل کنند.
سخنگوی FBI، لائورا امیلر روز چهارشنبه گفت FBI و پلیس لس‌آنجلس در حال کار روی شناسایی هکرهای مسئول این حمله هستند.

منبع: venturebeat

ارسال نظر