ظرفیت بزرگ‌ترین دیتاسنتر جهان دو برابر شد

بعد از رخداد برگزیت شرکت‌های بزرگ در تکاپو برای حفظ موقعیت و جایگاه خود هستند در همین راستا اکوئینیکس Equinix که بزرگترین شرکت تامین کننده دیتاسنترهای جهان است، ظرفیت بزرگترین مرکز داده خود را در انگلیس به دو برابر افزایش می دهد.

ظرفیت بزرگ‌ترین دیتاسنتر جهان دو برابر شد

به گزارش کلیک، دیتاسنتر در واقع محلی برای نگهداری از مجموعه سرورهای مورد استفاده برای ذخیره، پردازش و تبادل اطلاعات است.به گزارش تلگراف، شرکت امریکایی اکوئینیکس که سال گذشته یک شرکت انگلیسی تامین کننده دیتاسنتر موسوم به Telecity را به مبلغ ۲٫۳۵ میلیارد پوند خریداری کرد، قصد دارد پس از رخداد برگزیت به منظور حفظ موقعیت انگلیس به عنوان یکی از قطب های اصلی شبکه سازی، مبلغ ۲۶ میلیون پوند برای توسعه دیتاسنتر خود در این کشور سرمایه گذاری کند.

اکوئینیکس که افزون بر ۱۴۵ دیتاسنتر در ۱۵ کشور در پنج قاره جهان را تحت پوشش دارد و دیتاسنترهای آن میزبان بیش از ۵۰۰ تامین کننده خدمات ابری هستند، با وجود هشدارهایی که قبل از برگزیت در رابطه با سرمایه گذاری در حوزه دیتاسنترها داده شد و همچنین با وجود احتمال تصویب و اجرای قوانین جدید در این رابطه، همچنان برای سرمایه گذاری در این حوزه پافشاری می کند. این درحالی است که بر اساس قوانین فعلی اتحادیه اروپا باید اطلاعات شخصی کاربران اروپایی درون اتحادیه ذخیره و پردازش شود.
این وضعیت برای آن دسته از شرکت های انگلیسی که خارج از مرزهای کشور و درون اتحادیه مشغول به کار هستند، موجب نگرانی هایی در رابطه با ذخیره و پردازش اطلاعات شده است.
مایکل وینترسن مدیر عامل اکوئینیکس در این رابطه گفت، تصمیم راجع به سرمایه گذاری در دیتاسنتر انگلیس قبل از برگزیت اتخاذ شده است، اما پس از آن هم تغییری در این تصمیم ایجاد نشد.
در دنیای مدرن، کسب و کارها به طور فزاینده ای به سراغ پردازش ابری می روند که در آن ذخیره و پردازش اطلاعات در دیتاسنترهای بزرگ و دور از مرکز اصلی کسب و کار انجام می شود.
لندن یکی از بزرگترین قطب های دیتاسنتر در اروپا محسوب می شود و تقریبا نیمی از توان پردازشی و فضای ذخیره سازی اطلاعات در اروپا را تامین می کند.این تصمیم در جهت تحکیم موقعیت این شرکت بسیار حیاتی می‌باشد.

ارسال نظر