لیزر جایگزین LCD در تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ

طبق گزارش شرکت تحلیلی IHS، اکثر تلویزیون های جهان در آخر سال آینده UHD می شوند. طبق این گزارش لیزرها جایگزین LCDها می شود.

لیزر جایگزین LCD در تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگ

به گزارش کلیک ، امروزه شرکت کار خود را بر روی یک تلویزیون پرتاب لیزری ۴K با ابعاد ۱۰۰ اینچ آغاز کرده است، طبق گزارشات، این تلویزیون به طور قابل ملاحظه ای ارزان تر از تلویزیون های ۴k LCD با همین اندازه است.

سیستم های پرتاب لیزری به دیودهای لیزر به عنوان یک منبع نور وابسته هستند که اغلب این تکنولوژی با یک پروژکتور پرتاب کوتاه جفت می شود. این مورد از سال ۲۰۱۳ در پروژکتورهای لیزری HD شرکت LG وجود داشت، گرچه این مدل تنها می توانست ۱۰۸۰p با ابعاد ۱۰۰اینچ را اداره کند.

به اعتقاد فرد چینی به نام هیسنس این لیزرها می توانند بهتر عمل کنند. او مدعی شد که سیستم سینمایی لیزر دارای زاویه گسترده اولین سیستم این چنینی در دنیاست که از ۲۱۷ تکنولوژی برتر دنیا استفاده می کند، همچنین لنزهای رزولوشن بالا و موتورهای نوری در این سیستم پروژکتور را قادر می سازد که رزولوشن ۴K UHD را برای سیستم فراهم آورد.

هیسنسسیستم جدید خود را در آخرین شب فوتبال UEFA Euro 2016 در پاریس در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون های UHD به نمایش گذاشت همچنین در این شب از قیمت آن ها خبر داد. طبق گفته شرکت قیمت هر تلویزیون ۴k LCD با ابعاد ۱۰۰ اینچ تقریبا ۹۰۰۰۰ دلار می باشد، با این شرایط نصب یک صفحه نمایش سینمایی بزرگ در خانه کار چندان ساده ای نیست. سیستم پرتاب لیزری Hisense با همین اندازه به مقدار ۱۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

گرچه ما قیمت را می دانیم، اما هیچ اطلاعاتی درباره قابلیت استفاده از آن نداریم. باید بر روی قابلیت استفاده از آن هزینه شود، امید است که این نمایش Hisense بدان معنا باشد که عرضه این سیستم به بازار نزدیک است.

ارسال نظر