پرتاب یک ماهواره در سال جاری

رفع نیازمندی‌ های فضایی کشور را از تاکیدات برنامه ششم در بخش فضایی است. برای سال جاری حداقل یک پرتاب ماهواره خواهیم داشت.

پرتاب یک ماهواره در سال جاری

به گزارش کلیک، محسن بهرامی ضمن اعلام این خبر، افزود: از زمان آغاز فعالیت من در این سازمان اعلام کرده بودم که اخبار مربوط به پرتاب ‌ها اعلام نشود، چرا که به یک دلیل این ماهواره ‌ها در زمان مقرر پرتاب خواهند شد و به دلایل مختلف پرتاب صورت نمی ‌گیرد.
رییس سازمان فضایی ایران یادآور شد: بر اساس برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده در سال جاری حداقل یک پرتاب خواهیم داشت.
بهرامی تاکید کرد: تمرکز اصلی سازمان فضایی را بر روی ماهواره ‌های مخابراتی و سنجشی است. در این راستا پروژه‌ هایی برای بومی ‌سازی ماهواره‌ های مخابراتی و سنجشی در دستور کار داریم. در این مسیر گام‌ های اولیه را بر می ‌داریم.
وی اظهار کرد: برنامه ششم بر روی رفع نیازهای اصلی کشور در حوزه فضایی تاکید شده است. در برهه ‌ای از زمان بخش خصوصی علاقه‌ به حضور در عرصه‌ های فضایی داشت، ولی این رغبت در حال حاضر کمتر شده است.
رییس سازمان فضایی ایران بیان کرد: باید فضای کسب و کار حوزه فضایی برای بخش خصوصی گرم‌ تر شود، مشارکت با بخش خصوصی از جمله برنامه ‌های سازمان است که در این راستا درصدد هستیم بخشی از فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
بهرامی تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی در زمینه ‌های مخابراتی فعال است؛ ولی در بخش ‌های سنجشی به دلیل آن که گردش مالی آن پایین است، جذابیت زیادی برای حضور بخش خصوصی در این حوزه وجود ندارد.

ارسال نظر