نصب دروازه آینده در ایستگاه فضایی

دو فضانورد آمریکایی، جف ویلیامز و کیت رابینز روز جمعه ایستگاه فضایی را ترک می‌کنند تا یک پارکینگ اختصاصی را برای نسل جدید کشتی‌های فضایی خصوصی در سال‌های آینده نصب کنند.

نصب دروازه آینده در ایستگاه فضایی

به گزارش کلیک، آداپتور دایره‌ای ساخت بوئینگ، ۱ متر ارتفاع و ۱٫۶ متر عرض دارد. این آداپتور متناسب با بوئینگ CST-100 Starline و دراگون اسپیس اکس است که برای حمل فضانوردان به ISS ساخته‌شده‌اند.

ناسا عملیات نصب را "دروازه‌ای به‌سوی آینده" می‌نامد. کنت تاد، مدیر ادغام عملیات ISS این تجهیزات را "نقطه عطفی در سازمان‌دهی قابلیت‌های خدمات تجاری" می‌نامد.

ارتقای آداپتور شامل یک سیستم پارک خودکار و لوازمی است که به ISS و فضاپیما اجازه اشتراک داده و نیرو را می‌دهد. ویلیامز چهارمین مأموریت خارج از ایستگاه(EV) خود را آغاز خواهد کرد و رابینز اولین باری است که از ایستگاه خارج می‌شود. این همچنین اولین باری است که فضانوردان EV تجهیزات را از ایستگاه فضایی با یک بازوی رباتیک به نام SPDM حمل خواهند کرد.

گلنا براون، رئیس راه‌پیمایی فضایی می‌گوید "ما باید بسیار محتاط باشیم که چه مقدار بار برای بازوی SPDM می‌گذاریم. در فضا قابلیت‌های زیادی وجود دارد اما روی زمین به‌سختی می‌تواند وزن خود را تحمل کند."

راهپیمایی فضایی خطراتی نیز دارد. سال گذشته یک خدمه EV تلاش خود را کرد اما موفق نشد یک رادیاتور حرارتی را خارج از ISS مانور دهد. خدمه دیگری دو هفته راهپیمایی انجام داد تا بتواند ماموریت را تکمیل کند.

داخل کلاه لباس فضایی یک فضانورد نیز آب جمع شده بود. زمانی که لباس به زمین بازگشت، مهندسین یک نقص در دستگاه تنظیم‌کننده وضعیت لباس یافتند.

ارسال نظر