لیگو اس 9 با طراحی مشابه آیفون 10 در MWC امسال رونمایی می شود

رسانه کلیک - به نظر می رسد یکی دیگر از گوشی های با ظاهری مشابه آیفون 10 به نام لیگو اس 9 قرار است در نمایشگاه MWC بارسلونا رونمایی شود.

لیگو اس 9 با طراحی مشابه آیفون 10 در MWC امسال رونمایی می شود

در سال 2017 شاهد افزایش گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش‌های تمام صفحه بودیم. طراحی بدون لبه به همراه صفحه‌نمایش‌های سرتاسری یکی از همه‌گیرترین المان‌هایی بود که شاهد رشد خیره کننده آن در سال گذشته میلادی بودیم به طوری که این ویژگی جدید دوربین‌های دوگانه را به کلی به حاشیه راند و جایگزین آن در صدر اخبار شد. به طور طبیعی این پدیده جدید در سال 2018 به یکی از استانداردهای موجود در ساخت گوشی‌های هوشمند بدل خواهد شد.

در حال حاضر، به طور پیش فرض شاهد سه نمونه از طراحی صفحه‌نمایش‌های تمام صفحه هستیم. اولین و محبوب‌ترین آن‌ها با نام "Infinity Display" یا همان صفحه نمایش بی نهایت شناخته می‌شود که توسط شرکت مشهور کره‌ای سامسونگ نام گذاری و در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به کار رفته است. دومین نمونه از این طراحی‌ها "Tri-bezel-less Display" نام دارد و طراحی آن نیز توسط شرکت چینی شیائومی صورت گرفته است. آخرین و اما غیرمعمول‌ترین طراحی با نام "Notch Display" به شرکت اپل اختصاص دارد که در گوشی آیفون 10 به کار گرفته شده است.

از یک سو، طراحی و تولید یک "Notch Display" بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از یک صفحه نمایش سراسری معمولی است و از سوی دیگر این نوع طراحی خاص هنوز به طور کامل از طرف مشتریان به دلیل سبک عجیب آن مورد پذیرش قرار نگرفته است. به همین دلیل تاکنون به جز آیفون 10، تنها دو گوشی شارپ Aquos S2 و ٍEssential Phone از طراحی "notch" با اعمال تغییراتی استفاده کرده‌اند.

با این حال، جلوه‌های صفحه نمایش همه‌جانبه آیفون 10 یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد را برای کاربران این گوشی رقم می‌زند و باعث می‌شود تا طراحی "notch" روز به روز نزد کاربران محبوب‌تر از گذشته شود. علاوه بر این صفحه نمایش، شرکت اپل شیوه باز کردن گوشی را با فیس آیدی متحول کرد، به طوری که این تکنولوژی جدید در مقایسه با سنسورهای اثر انگشت قدیمی امن‌تر، راحت‌تر و دارای انعطاف‌پذیری بیشتری هستند. اخیراً منابع مختلف خبر می‌دهند که ظاهراً شرکت چینی هواوی نیز قصد دارد تا از طراحی notch برای پرچم‌دار بعدی خود یعنی گوشی هواوی P20 استفاده کند.

به طرز عجیبی که اصلاً تصادفی به نظر نمی‌رسد، اخیراً تعدادی عکس از یک گوشی ساخت شرکت Leagoo (یکی از شرکت‌های پیش رو در ساخت گوشی‌های هوشمند در چین) که نشان می‌دهد از طراحی "notch Display" استفاده می‌کند، به بیرون درز کرده است. تصاویر منتشر شده شامل یک گوشی با نام لیگو اس 9 با طراحی "notch Display" دقیقاً مشابه آِیفون 10 است.

تاکنون هیچ اطلاعاتی از مشخصات و سخت افزار به کار رفته در گوشی لیگو اس 9 در دست نیست، اما بر اساس منابع، ظاهراً این گوشی دارای یک فیس آیدی دقیقاً مشابه آنچه در آیفون 10 به کار رفته با سرعت قفل گشایی 0.1 ثانیه وجود خواهد داشت. همچنین این گوشی دارای 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و یک صفحه نمایش 5.85 اینچی اچ دی پلاس از نوع IPS خواهد بود.

بر اساس نقشه راه محصولات این شرکت، گوشی اس 9 قرار است در نمایشگاه بین‌المللی موبایل MWC در شهر بارسلونا، در ماه فوریه با همکاری تیم حاضر در لیگ جزیره یعنی تاتنهام، رونمایی شود. سوپراستارهای فوتبال باشگاه تاتنهام نیز قرار است در مراسم حاضر شده و این گوشی را معرفی کنند.

بحث و گفت‌وگو در مورد این گوشی نیز در شبکه‌های اجتماعی در جریان است و شما این شانس را خواهید داشت تا با مشارکت در این گفت‌وگوها یکی از این گوشی‌ها را به عنوان جایزه از آن خود کنید. شما می‌توانید از این لینک به این گفت‌وگوها ملحق شوید.

ارسال نظر