راهنمای جدید گارانتی گوشی های اپل لو رفت!

رسانه کلیک - شرایط جدید گارانتی شرکت اپل برای گوشی های جدید آیفون از قبیل iPhone 6 ,6 Plus ,6S ,6S Plus ,7 و ۷ Plus در فضای اینترنتی Dropbox آپلود و در میان رسانه ها خبرساز شد.

راهنمای جدید گارانتی گوشی های اپل لو رفت!

راهنمای گارانتی گوشی های اپل نشان می دهد که چگونه این شرکت تعیین می کند کدام گوشی ها، واجد شرایط گارانتی رسمی شرکت اپل هستند و می توانند از مزیت ها و ویژگی های خدمات پس از فروش این شرکت استفاده کنند.

شرایط نوشته شده در راهنمای گارانتی گوشی های اپل به دو گروه تعمیر تحت گارانتی و تعمیر بدون گارانتی تقسیم می شود و دستگاه‌هایی که آسیب جدی دیده اند یا توسط افرادی تعمیر شده اند که اپل آنان را تایید نکرده، مشمول گارانتی نیستند. این راهنمای ۲۲ صفحه ای در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ تنظیم شده و اخیرا در فضای ذخیره اینترنتی Dropbox قرار گرفته است. نام دیگر راهنمای گارانتی گوشی های اپل «بازرسی راهنمای ویژوال مکانیکی» (VMI) است و این مدل های iPhone 6 ,6 Plus ,6S ,6S Plus, 7 و ۷ Plus را پوشش می دهد.

نوع آسیب هایی که تحت پوشش خدمات گارانتی اپل قرار می گیرد، شامل آلودگی های زیر صفحه نمایش، ناهنجاری های پیکسل، عدم تقارن فوم دوربین FaceTime و یا شکستگی صفحه نمایش آیفون به نازکی تار مو و بدون هر گونه اثر ضربه است. بر اساس راهنمای گارانتی گوشی های اپل، دستگاه هایی با این نوع اختلالات که به هر دلیلی روی گوشی ظاهر شده باشد، تحت پوشش خدمات گارانتی شرکت اپل قرار می گیرند و می توانند از ویژگی سرویس گارانتی اپل استفاده کنند.1th pic

آسیب های دیگر مانند شکستگی های LCD، آسیب ناشی از تماس لیزر با دوربین، ساییدگی شدید یا سوراخ سوراخ شدن، ترک های متعدد در شیشه و اتصالات آسیب دیده، مشمول خدمات خارج از گارانتی هستند.

اگر مشخص شود دستکاری یا آسیب وارد شده به آیفون عمدی بوده، یک واحد از قطعات آیفون گم شده باشد، باتری به غیر از باتری اصلی شرکت اپل در آیفون مورد استفاده قرار گیرد و یا اینکه گوشی به طرز فاجعه باری آسیب دیده باشد، اپل هیچ ضمانتی در این خصوص قبول نمی‌کند.

بر اساس راهنمای گارانتی گوشی های اپل مشتریانی که آیفون‌شان به طور وحشتناکی آسیب دیده است، از خدمات پوشش سخت افزاری AppleCare تا دو حادثه تصادفی می توانند استفاده کنند. در واقع این نوع از کاربران با پرداخت هزینه ۲۹ دلار برای خسارت های صفحه نمایش و یا ۹۹ دلار برای هر گونه آسیب دیگر می توانند از خدمات سرویس +AppleCare استفاده کنند.

یک بخشی از راهنمای گارانتی مربوط به آسیب های وارد شده به گوشی آیفون از طریق مایعات است. اگر نشانگر تماس مایع با آیفون (LCI) فعال شود، چه کاری باید انجام دهید؟ تکنسین های اپل توصیه می کنند که اگر آیفون کاربری با مایعات برخورد کرد، بلافاصله نشانگر تماس مایع با آیفون (LCI) را بررسی کنند. سند ضمانت‌نامه گوشی های اپل همچنین نشان می دهد که این کمپانی به آسیب دیدگی های ناشی از لوازم آرایشی مانند تراشیده شدن، ساییده شدن، خراش ها و نشانه های ناخوشایند رسیدگی نمی کند.

2th pic

یکی از تکنسین های اپل در مصاحبه با خبرگزاری Business Insider عنوان کرد: «یک سند گارانتی مشابه برای همه محصولات شرکت وجود دارد که بیشتر برای بازرسی فیزیکی و نحوه تعیین هزینه های رفع آسیب مورد استفاده قرار می گیرد».

یکی دیگر از تکنسین ها به این نکته اشاره کرد که راهنمای گارانتی گوشی های اپل اغلب برای رفع مشکلات ضمانتی مشتریان کافی است، مگر اینکه یک مسئله عجیب و غریب وجود داشته باشد.

یکی از کارکنان بخش Genius شرکت اپل گفت: «همیشه این مسائل رایج وجود دارد که گوشی آیفون به طور فنی تحت پوشش گارانتی قرار نگیرد، اما تحت یک شرایط ویژه، شرکت می تواند با استفاده از خدمات و سرویس های گارانتی گوشی کاربر را تعویض کنیم».

ارسال نظر