اچ‌تی‌سی وان ام 10 با ظاهری مشابه با گوشی وان A9 به تصویر کشیده شد

ساعاتی پیش جدیدترین تصویر احتمالی مربوط به گوشی وان ام 10 اچ‌تی‌سی (HTC One M10) فاش شد. این تصویر از ظاهر مشابه پرچمدار جدید این شرکت با گوشی وان A9 خبر می‌دهد.

اچ‌تی‌سی وان ام 10 با ظاهری مشابه با گوشی وان A9 به تصویر کشیده شد

تاکنون شایعات زیادی در رابطه با پرچمدار سال 2016 کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی شنیده‌ایم. این گوشی هوشمند که احتمالا وان ام 10 نام خواهد داشت، نقشی بسیاری حیاتی و مهم در فعالیت‌های بخش موبایل اچ‌تی‌سی و کسب درآمدهای آن ایفا می‌کند. میزان درآمدهای بخش موبایل اچ‌تی‌سی در سال 2015 ناامیده کننده بود. هم اکنون این شرکت تایوانی از این نظر در یک بحران مالی کامل به سر می‌برد. استقبال کاربران از گوشی هوشمند وان ام 9 این شرکت به هیچ وجه نتوانست انتظارات این کمپانی را برآورده سازد و دلیل اصلی عدم استقبال از این گوشی هم ظاهر نه چندان متفاوت آن اعلام شد.

در واقع اچ‌تی‌سی سال‌هاست که از یک سبک طراحی مشابه در پرچمدارانش استفاده می‌کند، این موضوع در حالیست که کمپانی‌های رقیب نظیر سامسونگ، ال‌جی، اپل و ... از این نظر محصولات جدید خود را با طراحی‌های مدرن‌تری عرضه کرده‌اند و این امر بدون تردید سبب شده که توجه اغلب کاربران به سمت و سوی آن‌ها جلب شده و نهایتا میزان استقبال کاربران از محصولات برند اچ‌تی‌سی افت کند. اما اچ‌تی‌سی به منظور مقابله با این مشکل و معضل مالی به وجود آمده، پیش از پایان سال 2015 یک گوشی هوشمند جدید با نام وان A9 را معرفی کرد که ظاهر آن تقریبا شبیه به آیفون‌های جدید اپل بود اما در هر صورت با سایر محصولات برند اچ‌تی‌سی تفاوت‌های جالبی را ارائه می‌کرد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مشخص شد که کاربران از این گوشی هوشمند استقبال خوبی کرده‌اند و نهایتا اچ‌تی‌سی به وضوح دریافت که وقت آن رسیده تا در سبک طراحی گوشی‌های هوشمندش تجدید نظر کند.

حال صبحت‌های زیادی در رابطه با پرچمدار سال 2016 این برند تایوانی یعنی گوشی هوشمند وان ام 10 می‌شود. با توجه به تجربه‌ای که اچ‌تی‌سی داشته، انتظار داریم که سبک طراحی و ظاهر گوشی وان ام 10 نسبت به سایر محصولات این شرکت کاملا متمایز باشد. اما چندی پیش خبری ارائه شده بود که در آن به طراحی ظاهرا مشابه گوشی وان ام 10 با گوشی وان A9 اشاره مستقیمی شده بود. این موضع تا حدی منجر به ناامیدی ما شد، اما با این وجود سعی داشتیم که امیدواری خود را حفظ کرده و منتظر ارائه یک سبک طراحی جدید در گوشی وان ام 10 باشیم. اما ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد ندارد که پرچمدار سال 2016 خود را با ظاهری کاملا متفاوت طراحی کند. با توجه به جدیدترین تصویر احتمالی منتشر شده از این گوشی که ساعاتی پیش شاهد ارائه آن بودیم، ظاهرا گوشی هوشمند وان ام 10 از نظر سبک طراحی کاملا مشابه با گوشی هوشمند وان A9 تولید می‌شود و صحت شایعات پیشین ارائه شده در رابطه با این محصول مجددا تایید شد.

1

به گزارش کلیک، احتمالا اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 از گوشی هوشمند وان ام 10 خود رونمایی خواهد کرد. این گوشی ممکن است با نام اچ‌ی‌سی پرفیوم (HTC Perfume) نیز معرفی شود. طبق شایعات پیشین مربوط به آن، احتمالا این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.1 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا QHD بهره‌مند می‌شود و سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام خواهد بود. رم آن 4 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. این گوشی هوشمند احتمالا از حافظه جانبی و رم میکرو اس دی (Micro SD) نیز پشتیبانی خواهد کرد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را بدین شیوه افزایش دهند. دوربین اصلی گوشی وان ام 10 هم احتمالا از سنسور اولتراپیکسل و 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

از نظر ما استفاده از ظاهر مشابه با گوشی وان A9 در پرچمدار جدید شرکت اچ‌تی‌سی می‌تواند استراتژی عملکردی ضعیفی محسوب شود. به بیان دیگر مطمئنا اگر اچ‌تی‌سی یک طراحی جدید را برای پرچمدار سال 2016 خود در نظر بگیرید بازده بهتری نسبت به استفاده از طراحی مشابه گوشی وان A9 در این محصول به دست خواهد آورد. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟ آیا از طراحی مشابه گوشی وان ام 10 با گوشی وان A9 راضی خواهید بود؟

منبع: androidauthority

ارسال نظر