احتمال رونمایی از گلکسی نوت ۷ در تاریخ دوم آگوست

سایت SamMobile دست به افشای تصویر جدیدی زده است که احتمالا تاریخ رونمایی از سری جدید گلکسی نوت را آشکار می‌کند.

احتمال رونمایی از گلکسی نوت ۷ در تاریخ دوم آگوست

پرچم‌داران سری نوت گلکسی سامسونگ همواره در کانون توجه مشتاقان دنیای گوشی‌های هوشمند قرار داشته‌اند. محبوبیت این فبلت‌ها، نمایش لبه‌های خمیده آن‌ها و یا حتی نحوه قرار دادن صحیح قلم آن‌ها هر یک بهانه‌ای برای برانگیختن بحث و جدل بیشتر در مورد این گوشی‌های هوشمند در میان هواداران آن‌ها بوده است. در سال جاری نیز به‌سان سال‌های گذشته، علیرغم عدم رونمایی از سری جدید این فبلت پرچم‌دار، کماکان سهمی درخور از توجه کاربران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کلیک، چند هفته پیش، اوان بلاس (@evleaks) افشا کرد که این فبلت در فاصله‌ای کمتر از دو ماه آینده، نقاب از چهره خود بر خواهد داشت. امروز نیز اطلاعات جدیدی توسط سایت SamMobile منتشر شده است که بر این گمان صحه می‌گذارد.

Note-7-Invite-Leak-1000x563

تصویر بالا که به نظر می‌رسد یک دعوت‌نامه ارسالی به اهالی رسانه یا یک طراحی اولیه از پوسترهای تبلیغاتی آینده سری جدید نوت باشد، اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار ما قرار می‌دهد. با نگاه دقیق‌تر به این تصویر درمی‌یابیم که:

  • آنچه از همه واضح‌تر در این تصویر نمایان است، خودنمایی تاریخ دوم آگوست به عنوان روز احتمالی رونمایی از نوت ۷ است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هم پیش‌بینی اوان بلاس و هم گمانه‌زنی‌های سایرین، از معرفی زودهنگام این فبلت نسبت به مدت مشابه رونمایی در سال‌های قبل حکایت می‌کنند؛ درست مشابه آنچه در مورد گلکسی S7 در ماه فوریه رخ داد.
  • با کمی دقت در زبان طراحی به کار گرفته شده در این تصویر، متوجه تکرار عدد ۷ در مرکز آن می‌شویم. این خود دلیل دیگری بر اثبات این ادعاست که سامسونگ پس از نوت ۵ برای هماهنگی بیشتر با پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی S7، سری جدید فبلت خود را با نام نوت ۷ معرفی خواهد کرد.
  • علاوه بر انتخاب نام نوت ۷، نکته دیگری که می‌توان از تصویر بالا استخراج کرد این است که احتمالا این فبلت پرچم‌دار، دارای دو لبه خمیده خواهد بود که با اطلاعات به بیرون درز کرده اخیر در مورد صفحه نمایش نوت ۷ همخوانی دارد.
  • سایر اطلاعات موجود در این تصویر مشخص می‌کند که مراسم رونمایی در شهر نیویورک برگزار خواهد شد و ممکن است به صورت زنده از وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب پخش شود.

با فرض جعلی نبودن این تصویر، نمی‌توان چندان به تاریخ احتمالی یاد شده برای رونمایی از نوت ۷ اعتماد کرد چرا که سامسونگ هنوز از استراتژی خود مبنی بر به تعویق انداختن تاریخ برگزاری مراسم رونمایی و افزودن بر عطش مشتریان، دست نکشیده است. آنچه در این میان اهمیت دارد نه تاریخ رونمایی که لبه‌های خمیده این فبلت هستند. به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال عرضه نسخه اج گلکسی نوت ۷ است، اما آیا این تنها نسخه‌ای است که روانه بازار می‌شود یا شاهد عرضه نسخه استاندارد نیز خواهیم بود؟

عدم معرفی نسخه استاندارد، تنها یک حدس و گمان بوده و به سختی می‌توان آن را اثبات کرد، چرا که ۱- سامسونگ به عرضه نسخه‌های سنتی گوشی‌های سری گلکسی S خود ادامه خواهد داد، ۲- نمایشگر خمیده، هزینه‌بر بوده و باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود و ۳-بسیاری از مشتریان، علاقه چندانی به لبه‌های خمیده ندارند.

سامسونگ، سال گذشته توانست آسیب ناشی از عدم پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD را در گلکسی S6 با تجهیز گلکسی S7 به این قابلیت، جبران کند اما آیا این کمپانی بار دیگر، خشم هواداران خود را با عرضه نوت همراه با یک صفحه نمایش متفاوت برخواهد انگیخت؟

نوت ۷ به احتمال زیاد در دو نسخه اج و استاندارد عرضه خواهد شد، اما بدیهی است که در حال حاضر، احتمال معرفی نسخه اج در آینده نزدیک، کمی بیشتر است.

منبع: Androidauthority

ارسال نظر