یادگیری زبان مورس با فناوری جدید گوگل در ۴ ساعت

گوگل به تازگی از فناوری جدیدی رو نمایی کرده است. عینکی ویژه که از طریق آن می توان در چهار ساعت زبان مورس را یاد گرفت.

یادگیری زبان مورس با فناوری جدید گوگل در ۴ ساعت

به گزارش کلیک، اخیرا دانشمندان در موسسه تکنولوژی جورجیا، یک عینک گوگل ویژه ای را طراحی کرده ‌اند که می تواند به کاربرانش ظرف ۴ ساعت کد‌ های مورس را آموزش دهد.

درون این عینک یک بلندگو و یک مبدل قرار گرفته است که از طریق استخوان ضربه خود را انتقال می‌ دهد. این مبدل حس ضربه وارد شدن به سر را شبیه ‌سازی می‌ کند. بعد از آن از داوطلبان خواسته می ‌شود که در حالی که آموزش می بینند بازی کنند.

همانطور که شرکت ‌کننده‌ ها در حال بازی هستند بلندگو یک حرف را اعلام می‌ کند و بعد سیگنال کد مورس آن را هم برای فرد به صورت صوتی به اجرا در می آورد. در همین زمان برای تعدادی از شرکت‌ کننده ‌ها کد مورس از طریق ضربه آهسته به سر نیز اجرا می‌ شود.

محققان پی بردند که پس از ۴ ساعت آن دسته از شرکت ‌کننده ‌ها که ضربه‌ های آهسته به سر را تجربه کرده ‌اند در هنگام نوشتن یک جمله با کدهای مورس ۹۴ درصد موفق بوده ‌اند و در هنگام نوشتن هر کد مورس برای هر حرف تا ۹۸ درصد موفق بوده‌ اند. اما آن شرکت کنندگانی که تنها فید بک صوتی را دریافت کرده اند موفقیت شان در حدود ۵۰ درصد بوده است.

این موضوع نشانگر تاثیر قابل توجه تکنولوژی به کار رفته برای وارد کردن ضربه آهسته به سر، در تسریع روند آموزشی کد های مورس است. بنابراین کاربرد تکنولوژی می تواند در پیشبرد فرآیند‌ های آموزشی تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر