دوربین 95 ساله لایکا با قیمت 2.96 میلیون دلار فروخته شد!

رسانه کلیک - حراجی های مختلفی در سراسر دنیا برای فروش محصولات قدیمی برگزار می شود. در یکی از این مراسم ها دوربین لایکا که در سال 1923 تولید شده بود، با قیمت 2.96 میلیون دلار به فروش رسید.

دوربین 95 ساله لایکا با قیمت 2.96 میلیون دلار فروخته شد!

یکی از اولین دوربین های تولیدی توسط لایکا توانست عنوان گران ترین دوربین جهان را از آن خود کند. این دوربین لایکا در یک حراجی در اتریش با قیمت 2.4 میلیون یورو ( 2.96 میلیون دلار ) به فروش رسید.

در این حراجی که در شهر وین، پایتخت اتریش برگزار شد یکی از دوربین های تولیدی لایکا در سال 1923 با شماره سریال 122 فروخته شد. این محصول در سری 0 دوربین های لایکا قرار می گیرد.

خریدار این دوربین یک کلکسیونر آسیایی بوده که نام او مشخص نشده است. این فرد توسط تلفن و 45 ثانیه پس از شروع حراجی این دوربین لایکا را خریداری کرده است!

دوربین لایکا سری 0 یکی از 25 نمونه اولیه تولیدی تجاری این شرکت آلمانی محسوب می شود. از این 25 نمونه تولید شده تنها 12 عدد از آن ها باقی مانده که از میان آن ها نیز تنها تعداد انگشت شماری از نظر ظاهری سالم هستند.

این دوربین یکی از قدیمی ترین و کمیاب ترین دوربین های تاریخ محسوب می شود. این شرکت را باید یکی از اولین کمپانی هایی دانست که به تولید دوربین های قابل حمل روی آورد. هم اکنون لایکا دوربین های دیجیتال تولید می کند که البته قیمت بالایی دارند و هر فردی قادر به خریداری آن ها نیست.

در این حراجی علاوه بر این دوربین لایکا شاهد فروش چندین نمونه تولیدی دیگر توسط این شرکت بودیم. دوربین لایکا MP-89 با قیمت 562 هزار دلار و دوربین لایکا MP-2 به قیمت 532 هزار دلار در دسترس خریداران قرار گرفت.

در سال 2000 شرکت لایکا نمونه مشابه لایکا سری 0 را تولید و روانه بازار کرد. کاربر برای تصاحب این دوربین باید 2000 یورو (2465 دلار) در حساب بانکی خود پول داشته باشد. در حالی که 2465 دلار قیمت بالایی محسوب می شود، به هیچ عنوان قابل مقایسه با 2.96 میلیون دلار نیست.

ارسال نظر