CES 2016: رونمایی لنوو از کامپیوتر فوق باریک ThinkCentre X1

لنوو رسما از کامپیوتر رومیزی فوق باریک خود با نام اختصاصی ThinkCentre X1 رونمایی کرد. طراحی این محصول به شیوه‌ی بسیار ظرفیتی انجام شده و ضخامت بدنه‌ی نمایشگر آن بسیار ناچیز است. بدنه‌ی اصلی این کامپیوتر رومیزی از مواد آلومینیومی ساخته شده و ضخامت بخش فوقانی صفحه نمایش آن تنها برابر با 11 میلیمتر است.

CES 2016: رونمایی لنوو از کامپیوتر فوق باریک ThinkCentre X1

طراحی این محصول به شیوه‌ی بسیار ظرفیتی انجام شده و ضخامت بدنه‌ی نمایشگر آن بسیار ناچیز است. بدنه‌ی اصلی این کامپیوتر رومیزی از مواد آلومینیومی ساخته شده و ضخامت بخش فوقانی صفحه نمایش آن تنها برابر با 11 میلیمتر است.

کامپیوتر جدید ThinkCentre X1 لنوو از مسل جدید پردازنده‌های سری Core i7 اینتل بهره می‌برد و ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن شامل نسخه‌های متنوعی می‌شود که نوع SSD آن نهایتا ظرفیت 1 ترابایتی را ارائه خواهد کرد. همچنین نسخه‌ برتر این محصول از رم 16 گیگابایتی بهره‌مند است.

صفحه نمایش به کار گرفته شده در این کامپیوتر در اصلی 23.8 اینچی بوده و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل در نظر گرفته شده است. عملکرد این نمایشگر از نظر زاویه‌ی دید فوق‌العاده عالی است و حتی در شرایطی که تقریبا با زاویه‌ 180 درجه‌ای به آن نگاه کنید، جزئیات تصویر نمایش داده شده بر روی آن را مشاهده خواهید کرد.

3

کمپانی لنوو اعلام کرده که عرضه‌ی کامپیوتر ThinkCentre X1 از ماه مارس ال جاری آغاز خواهد شد و قیمت آن در بازارهای ایالات متحده برابر با 1049 دلار خواهد بود. تمامی قطعات سخت افزاری این کامپیوتر رومیزی در بخش پشتی پنل صفحه نمایش آن جاسازی شده‌ است. اگر به بخش پشت نمایشگر این محصول نگاهی داشته باشید، متوجه می‌شوید که ضخامت آن در نیم تنه‌ پایینی دستگاه بیشتر از ضخامت نیم تنه‌ فوقانی است. این طراحی نشان می‌دهد که اغلب قطعات سخت افزاری اصلی دستگاه در نیمه‌ زیرین نمایشگر آن تعبیه شده‌اند.

اما کمپانی لنوو اعلام کرده که نسخه‌ای مجزا این این محصول بدون در بر داشتن قطعات سخت افزاری و کامپیوتری مرتبط با کیس نیز عرضه خواهد شد. در واقع این نسخه مانند یک صفحه نمایش باکیفیت عمل می‌کند. لنوو اشاره داشته که این صفحه نمایش با نام اختصاصی ThinVision X1 روانه بازار می‌شود و اندازه‌ آن 27 اینچی و با وضوح تصویر 2160 در 3840 پیکسل خواهد بود. اما نکته‌ی جالب توجه در این است که ضخامت بدنه‌ی این مونیتور 27 اینچی تنها 7.5 میلیمتر خواهد بود. بنابراین این صفحه نمایش باریک‌ترین نمایشگر 27 اینچی است که تاکنون با وضوح تصویر 4K معرفی شده است. عرضه‌ی این موینتور هم از ماه مارس آغاز شده و قیمت آن در ایالات متحده برابر با 799 دلار خواهد بود.

1

منبع: cnet

ارسال نظر