CES 2016: تبلت ThinkPad X1 لنوو با لوازم جانبی ماژولار اختصاصی معرفی شد

لنوو درست چند روز پیش از برگزاری رسمی نمایشگاه CES 2016 از تبلت جدید ThinkPad X1 Tablet خود رونمایی کرده و این محصول را به نمایشگاه CES می‌آورد. به گزارش کلیک، این تبلت به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند از چندین لوازم جانبی ماژولار اختصاصی بهره‌مند شود و یکی از این لوازم جانبی پروژکتور اختصاصی است که کاربران علاقمند می‌توانند آن را به عنوان لوازم جانبی اختصاصی این محصول خریداری کنند.

CES 2016: تبلت ThinkPad X1 لنوو با لوازم جانبی ماژولار اختصاصی معرفی شد

به گزارش کلیک، این تبلت به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند از چندین لوازم جانبی ماژولار اختصاصی بهره‌مند شود و یکی از این لوازم جانبی پروژکتور اختصاصی است که کاربران علاقمند می‌توانند آن را به عنوان لوازم جانبی اختصاصی این محصول خریداری کنند.

لنوو پیش از این هم تبلت‌های سری یوگایی را معرفی کرده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و به پروژکتور اختصاصی نیز مجهز هستند. اما اینبار رویکردی متفاوت از سوی لنوو در نظر گرفته شده و تبلت هیبریدی و ویندوزی تینک‌پد ایکس 1 این شرکت قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های متنوعی را خواهد داشت که پروژکتور تنها یکی از این ماژول‌ها و لولزم جانبی اختصاصی ارائه شده برای این تبلت محسوب می‌شود.

یکی دیگر از قطعات ماژولاری که برای تبلت ارائه شده، نقش یک باتری مجزا و ثانویه را ایفا می‌کند که با استفاده از آن میزان توان شارژدهی باتری دستگاه تا ساعت افزایش خواهد یافت. لنوو اعلام کرده که قیمت این قطعه در بازارهای ایالات متحده در حدود 149 دلار خواهد بود. پروژکتور اختصاصی و ماژولار معرفی شده از سوی لنوو قادر به پخش تصاویر 60 اینچی از فاصله‌ی 2 متری خواهد بود. قیمت این پروژکتور اختصاصی و ماژولار که برای تبلت تینک‌پد ایکس 1 لنوو طراحی شده در بازارهای ایالات متحده برابر با 279 دلار خواهد بود.

2

قطعه‌ی دیگری که برای این محصول روانه‌ی بازار می‌شود، قطعه‌ای است که با نام اختصاصی 3D Imaging Module معرفی شده و از تکنولوژی RealSense 3D کمپانی اینتل بهره می‌برد و به موجب آن قادر است که نما و شماتیکی از اشیاء موجود در دنیای حقیقی و محیط پیرامون کاربر را به اپلیکیشن‌های طراحی گرافیکی سه بعدی منتقل کند. لنوواعلام کرده که قیمت این قطعه‌ی ماژولار در بازارهای ایالات متحده برایر با 149 دلار خواهد بود.

اما خود تبلت تینک‌پد ایکس 1 لنوو هم به طور جداگانه و بدون نیاز به هر قطعه‌ی مجزایی قابل استفاده خواهد بود. این تبلت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بوده و به طور پیش فرض از ویندوزی 10 مایکروسافت بهره‌مند است. صفحه نمایش آن 12 اینچی و از نوع IPS با وضوح تصویر 1440 در 2160 پیکسل انتخاب شده و پردازنده‌ی آن از سری پردازنده‌های Core M شرکت اینتل است. این محصول به پورت اتصال USB C مجهز است و حافظه‌ی داخلی آن از نوع SDD و در ظرفیت‌های متنوع قابل ارائه شده که بیشترین ظرفیت آن 1 ترابایتی است. این تبلت در نسخه‌ای مجزا با قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE نیز عرضه خواهد شد.

علاوه بر این موضوع لنوو اعلام کرده که نسخه‌ای مجزا از تبلت تینک‌پد کربن ایکس 1 (ThinkPad Carbon X1) را نیز به نمایشگاه CES 2016 می‌آورد. نسخه‌ی جدید تبلت تینک‌پد کربن ایکس 1 لنوو از نظر وزن و ابعاد ظریف‌تر طراحی شده و صفحه نمایش آن احتمالا وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسلی را ارائه می‌کند. همچنین پردازنده‌ی آن نیز نسل جدید سری پردازنده‌های Core i7 اینتل خواهد بود.

کمپانی لنوو رسما اعلام کرده که عرضه‌ی تبلت تینک‌پد ایکس 1 این شرکت از ماه جاری آغاز شده و قیمت آن در بازارهای ایالات متحده برابر با 899 دلار است. دقت داشته باشید که هر یک از لوازم جانبی و ماژولار ارائه شده برای این محصول هم قیمتی مجزا و جداگانه را شامل می‌شوند.

منبع: cnet

ارسال نظر