گوشی Vibe P1 Turbo لنوو با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی معرفی شد

کمپانی لنوو ساعاتی پیش به طور رسمی گوشی هوشمند وایب پی 1 توربو (Vibe P1 Turbo) خود را معرفی کرد. این گوشی از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

گوشی Vibe P1 Turbo لنوو با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی معرفی شد

حتما می‌دانید که شرکت لنوو یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی فعال در صنعت موبایل و دستگاه‌های هوشمند است. این برند چینی به ویژه در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها کاملا شناخته شده بود و محصولاش از نظر کیفیت کاملا قابل اعتماد هستند. لنوو در زمینه طراحی و تولید تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز فعالیت می‌کند. البته فعالیت‌های مرتبط با این زمینه لنوو بیشتر بر روی بازارهای کشورهایی همچون هندوستان متمرکز است. لنوو چندی پیش رسما تبلت یوگا 3 پرو خود را در بازارهای کشور هندوستان عرضه کرد و حال نوبت به یک گوشی هوشمند جدید با نام اختصاصی وایب پی 1 توربو رسیده است.

به گزارش کلیک، لنوو ساعاتی پیش از گوشی هوشمند جدید خود با نام اختصاصی وایب پی 1 توربو رونمایی کرد که به زودی عرضه آن علاوه بر بازارهای چین و هندوستان در کشور اندونزی نیز آغاز می‌شود. هنوز مشخص نشده که آیا لنوو به منظور عرضه این محصول در سایر بازارهای جهانی و آسیایی نیز برنامه‌ریزی دارد یا خیر، اما با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری که برای این گوشی در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌کنیم که احتمال عرضه این گوشی در سایر بازارها نیز وجود داشته باشد.

گوشی هوشمند وایب پی 1 توربو لنوو از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی بهره‌مند است. این نمایشگر از نوع IPS LCD بوده و توسط پنل گوریلاگلس 3 از آن محافظت به عمل می‌آید. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این گوشی تراشه اسنپدراگون 615 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز است که از پردازنده گرافیکی آدرنو 405 نیز بهره می‌برد. رم این گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن 32 گیگابایتی خواهد بود. بنا به گزارشات رسمی به دست آمده، این گوشی هوشمند از رم میکرو اس دی (Micro SD) نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب کاربران علاقمند می‌تواند فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 128 گیگابایت افزایش دهند.

1

گوشی هوشمند وایب پی 1 توربو لنوو از سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره‌مند بوده و سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی آن اندروید 5.1 آب نبات چوبی است. شایان ذکر است که رابط کاربری اختصاصی لنوو با نام Vibe UI نیز در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. اما شاید جالب توجه‌ترین خصوصیت گوشی وایب پی 1 توربو مربوط به ظرفیت باتری آن باشد. این گوشی هوشمند از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است که قابلیت جداسازی ندارد و از قابلیت 24W Turbo Charging نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. بدین سبب تنها با 5 دقیقه شارژ باتری دستگاه می‌توانید به 3 ساعت مکالمه با آن بپردازید. گوشی هوشمند وایب پی 1 توربو لنوو قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را به همراه داشته و از اتصال LTE 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

بدنه این گوشی از مواد فلزی ساخته شده و دکمه فیزیکی Home آن در زیر صفحه نمایش 5.5 اینچی محصول تعبیه شده است. این دکمه همچنین نقش اسکنر اثر انگشت کاربر را نیز ایفاء می‌کند. گوشی هوشمند وایب پی 1 توربو لنوو شامل رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری می‌شود و قیمت آن در بازارهای هندوستان معادل با 297 دلار در نظر گرفته شده است. هنوز اطلاعات رسمی مربوط به امکان عرضه این گوشی در سایر بازارهای جهانی ارائه نشده است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر