لکسوس GS؛ خودروی سواری سریع و خشن!

شاید در نگاه اول خاص بودن این اتوموبیل به چشم شما نیاید، اما اگر کمی حوصله کنید، این نکته را درخواهید یافت که نباید از روی ظاهر و آن هم انقدر زود راجع به یکی از بهترین های سدان قضاوت کرد!

لکسوس GS؛ خودروی سواری سریع و خشن!

کلیک- در ابتدا باید گفت اگرچه این اتوموبیل بسیار شبیه به لکسوس GS است، اما در واقع مدل GF S بسیار قدرتمند با عملکرد بسیار بالا به همراه به روز رسانی های قابل تامل است که همین ها باعث می شود آن را یکی از سریع ترین اتوموبیل های چهار در دنیا قلمداد کرد.

اما با یک بررسی دقیق تر، می توان اجزایی را در این اتوموبیل دید که آن را یه یکی از پر زرق و برق ترین اتوموبیل هایی تبدیل می کند که اکثر جوانان عاشق آن هستند؛ از جمله ترمز نارنجی رنگ، اسپویلر عقب از جنس فیبر کربن و نیز دریچه های تهویه نسبتا بزرگ تر!

در این زمان است که شما متوجه می شوید این یک لکسوس GS معمولی نیست! این مدل حتی کمیاب تر و بسیار سریعتر از GS F - یک خودرو با عملکرد بالا، طراحی شده برای رقابت با برخی از بهترین خودرو های سواری و مدل های اسپورت در سراسر جهان - است.

اگر لکسوس در صدد این بوده باشد که ظاهر GS F را پر زرق و برق تر کند، یعنی شبیه به مدل بسیار برجسته اما جنجالی RC F، قطعا در اجزا و قسمت های مختلف و فنی این اتوموبیل باید ارتقای قابل توجهی رخ داده باشد. یک موتور V8 پنج لیتری که به دور موتور ۷۳۰۰(دور در دقیقه) می رسد، می تواند ماجرا را از اینی که هست، جذاب تر نیز بکند.

شاید تمام علاقه مندان بر این موضوع واقف باشند که لکسوس در این مدل به یک موفقیت بسیار زودهنگام و عجیب و غریب رسیده که توجه همگان را به خود جلب کرده است و شاید کمتر کسی از راندن این اتوموبیل لذت نبرد. البته مدل هایی در بازار وجود دارند که با این خودرو رقابت می کنند؛ از جمله Cadillac CTS-V، BMW M5 و Mercedes-Benz E63 AMG که با ظاهر و استایل اسپورت و مسابقه ای خود قصد دارند سرعت بالای خود را به رخ بکشند.

۵۸۱۸c04b16b7b

اما داستان راجع به GF S کمی متفاوت است؛ از آن جا که این خودرو بیشتر با عملکرد بسیار خوبی که دارد، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند که در نوع خود بسیار جالب است. موتور این خودرو دارای ۴۶۷ اسب بخار است و جالب است بدانید از هیچ گونه توربو شارژر یا سوپر شارژر استفاده نمی کند و در واقع، به طور طبیعی و نرمال کار می کند. واضح است که چنین عملکردی بسیار قابل تحسین است، از آن جا که هر ساله خوردو های تولیدی به همراه آپشن های بسیار زیادی به بازار عرضه می شوند و می توان گفت عملکرد کلی آن ها تحت تاثیر عواملی مانند توربوشارژ و ... قرار می گیرد.

در واقع، تا پشت این خوردو ننشینید و رانندگی با آن را تجربه نکنید، نمی توانید صداقت و صحت ادعای لکسوس در ساخت و عملکرد این خودرو را حس کنید!

شایان ذکر است که GS F، صدا را از زیر کاپوت با کنترل صدای فعال (Active Sound Control) در داخل کابین تقویت می کند و نیز با استفاده از تجهیزات الکترونیکی باعث می شود صدای موتور دلپذیر تر نیز بشود؛ آن چنان که بلندگوهای جلو صدای سوپاپ های هوا را چند برابر می کنند و بلندگوهای عقب نیز صدای وزوز اعصاب خرد کن را خفه می کنند!

هر چه از سرعت این مدل بگوییم، کم گفته ایم! به لطف وجود سیستم تعلیق عالی با تیونینگ اسپورت و ترمز های دیوانه کننده، سرعت این خودرو در نوع خود یک مزیت فوق العاده است.

البته اگر از سرعت افسار گسیخته و دیوانه کننده این مدل چشم پوشی کنیم، شاید تجربه ناب و خالص رانندگی با این خودرو یکی از عجیب ترین موضوعات باشد. GF S در حالت اسپورت پلاس چندان شباهتی به CTS-V ندارد که البته این موضوع بسته به سبک رانندگی و سلیقه شما می تواند خوب و یا بد به نظر برسد.

شاید شما هم مثل اکثر علاقه مندان به این خودرو عاشق صفحه نمایش دیجیتالی شوید که محلی را که گشتاور به چرخ های عقب تقسیم می شود، به نمایش می گذارد.

تنها حسرت من اسن است که ای کاش این خودرو از حالت تعلیق قابل تنظیم برخوردار بود! البته همین الان هم می توانید حالت رانندگی را تغییر دهید تا تعویض دنده سریع تر شود و نیز دنده را طولانی تر نگاه دارید تا تجربه رانندگی بهتری داشته باشید، اما نمی توانید درجه تعلیق را تغییر دهید؛ آپشنی که بعضی از مدل های شرکت های رقیب از آن بهره مند هستند.

قیمت این خودروی سریع و خشن ۸۴ هزار دلار است و مطمئنا با قاطعیت می توان آن را کمی گران قلمداد کرد که البته مقداری از رقبا ارزان تر است. در قدم بعدی، با عرضه مدل ضد گلوله این خودرو، می توان احساس غرور و افتخار بیشتری را نیز از رانندگی با آن به دست آورد!

ارسال نظر