رقابت شارپ و ال جی برای تامین پنل های OLED محصولات اپل

رسانه کلیک - امسال اپل از پرچمدار ویژه خود یعنی آیفون 10 رونمایی کرد. این محصول از نمایشگر OLED برخوردار است. به نظر می رسد رقابت شارپ و ال جی برای تامین پنل های OLED مورد نیاز محصولات آینده اپل از هم اکنون شروع شده است.

رقابت شارپ و ال جی برای تامین پنل های OLED محصولات اپل

با توجه به مزیت هایی که پنل های LED در برابر نمایشگرهای LCD دارند، می توان به راحتی آینده این صنعت را پیش بینی کرد. در آینده شاهد معرفی محصولات بیشتری با پنل های OLED خواهیم بود. با توجه به این موضوع، اپل برخی از محصولات آینده خود را به این پنل ها مجهز خواهد کرد.

به نظر می رسد اپل تنها قصد استفاده از نمایشگرهای OLED در آیفون های بعدی خود را ندارد و احتمال معرفی سایر محصولات این شرکت با این پنل ها وجود دارد. به علت این موضوع، اپل باید تعداد زیادی پنل OLED برای خود تهیه کند.

بر اساس گزارشی از سایت DigiTimes، شرکت شارپ و ال جی در حال رقابت برای تامین سفارشات پنل های OLED مورد نیاز اپل هستند.

پنل های OLED

در حال حاضر تنها شرکت سامسونگ وظیفه تامین پنل های OLED آیفون X را بر عهده دارد. با این حال انتظار می رود ال جی امسال تبدیل به دومین تامین کننده پنل های OLED اپل شود. منابع در رابطه با تمایل شارپ به تولید نمایشگرهای OLED عنوان کردند:

شارپ که هم اکنون متعلق به شرکت فاکسکان است، قصد دارد با شرکای خود در JDI به سمت تولید پنل های OLED قدم بردارد. در سه ماهه دوم سال 2018 باید منتظر تولید پنل های OLED توسط این کمپای باشیم.

در این مقطع زمانی اپل از نمایشگرهای OLED برای آیفون X و اپل واچ استفاده می کند، با این حال احتمال استفاده از این فناوری در دیگر محصولات این شرکت وجود دارد. شاید در آینده آیپد و مک بوک به این نمایشگر مجهز شوند. به نظر می رسد تولیدکنندگان چینی نیز خود را برای تولید پنل های LED آماده می کنند.

ارسال نظر