کنفرانس ال‌جی به منظور حمایت از ایده‌های خلاقانه ماژول‌های گوشی جی ۵ برگزار می‌شود

کمپانی ال‌جی ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که از تمامی شرکت‌هایی که به منظور توسعه و ساخت ماژول‌های اختصاصی به منظور استفاده در گوشی ال‌جی جی ۵ تلاش کنند، حمایت مستقیمی به عمل می‌آورد.

کنفرانس ال‌جی به منظور حمایت از ایده‌های خلاقانه ماژول‌های گوشی جی ۵ برگزار می‌شود

همانطور که می‌دانید شرکت کره‌ای ال‌جی در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ یا همان رویداد MWC 2016 که در شهر بارسلونای اسپانیا شاهد برگزاری آن بودیم، به طور رسمی از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ (LG G5) رونمایی کرد. ال‌جی پیش از این با معرفی گوشی‌هایی همچون G Flex و V10 نشان داده بود که پتانسیل لازم به منظور ارائه نوآوری‌های خاص در محصولاتش را دارد. رونمایی ال‌جی از گوشی جی ۵ بار دیگر این موضوع را به ما خاطر نشان می‌کند، چرا که سبک طراحی این محصول به واقع نسبت به سایر محصولات کنونی موجود در بازار متفاوت است.

گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ از بدنه‌ای ماژولار بهره‌مند است. بخش زیرین بدنه این گوشی با طور کامل قابل جداسازی بوده و از این طریق دسترسی کاربر به باتری دستگاه فراهم می‌شود. همچنین امکان اتصال ماژول‌های منحصر به فردی به این گوشی نیز وجود دارد که در واقع این ماژول‌ها با جداسازی بخش زیرین بدنه دستگاه به آن متصل می‌شوند. این سبک طراحی ماژولار به کار گرفته شده در گوشی جی ۵ به واقع جالب توجه است و شاید تا حدی شما را به یاد پروژه آرا گوگل (Project Ara) بیاندازد. اما در هر حال سبک طراحی که ال‌جی در گوشی جی ۵ پیاده‌سازی کرده، یک سبک کاملا نوآورانه محسوب می‌شود.

اما چه ماژول‌هایی می‌توانند به گوشی هوشمند جی ۵ متصل شوند و منجر به افزایش کارایی این محصول شوند؟ ال‌جی در رویداد MWC 2016 دو ماژول اختصاصی با نام‌های LG Cam Plus و LG Hi-Fi Plus را معرفی کرد. ماژول Cam Plus در واقع ماژولی است که کارایی گوشی جی ۵ به منظور ضبط ویدئو و عکسبرداری را افزایش می‌دهد. با اتصال این ماژول به گوشی جی ۵ می‌توانید به شکل ساده‎‌تری آن را در دست بگیرید و به ضبط ویدئو بپردازید. بر روی این ماژول دکمه‌های اختصاصی نظیر دکمه زوم، شاتر و ... نیز در نظر گرفته شده است. همچنین این ماژول از یک باتری اضافه با توان ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد، بنابراین با نصب آن به گوشی جی ۵ ظرفیت نهایی باتری دستگاه ۴۰۰۰ میلی آمپر می‌شود. ماژول بعدی که با نام LG Hi-Fi Plus معرفی شده در واقع قابلیت پخش صوتی گوشی جی ۵ را افزایش می‌دهد. اما آیا این ماژول‌ها تنها ماژول‌هایی هستند که برای گوشی جی ۵ عرضه خواهند شد؟ مسلما این چنین نیست!

به گزارش کلیک، کمپانی ال‌جی رسما اعلام کرده که در آینده نزدیک به توسعه هرچه بیشتر ماژول‌های اختصاصی مربوط به گوشی جی ۵ می‌پردازد و روز به روز به تنوع این ماژول‌ها افزوده می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید ال‌جی این ماژول‌ها را با لقب "Friends" به معنای "دوستان" خطاب می‌کند. اما ساعاتی پیش ال‌جی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که از تمامی شرکت‌هایی که قصد توسعه و ساخت ماژول‌های اختصاصی برای گوشی ال‌جی جی ۵ داشته باشند حمایت می‌کند. این موضوع بدان معناست که ال‌جی از پروژه‌های این شرکت‌ها حمایت مالی خواهد کرد و نهایتا این امر یک برد دو طرفه را برای هر دو شرکت ایجاد می‌کند. حتی این امکان وجود دارد که ال‌جی به خرید طرح‌های کارآمد و نوآورانه جدید مرتبط با ماژول‌های آینده گوشی جی ۵ بپردازد.

علاوه بر این، گفته شده که احتمالا ال‌جی برای شرکت‌ها و افراد علاقه‌مند به توسعه ماژول‌های گوشی جی ۵ یک کنفرانس اختصاصی را برگزار خواهد کرد. ظاهرا این کنفرانس طی ماه آینده و در سانفرانسیسکو ایالات متحده برگزار می‌شود. در جریان این کنفرانس احتمالا علاوه بر رونمایی از ماژول‌های جدید گوشی جی ۵، ال‌جی بسته‌ یا اصطلاحا کیت‌های توسعه نرم افزاری و سخت افزاری اختصاصی ماژول‌های پرچمدار جدیدش را نیز ارائه خواهد کرد. این ایده ال‌جی به واقع می‌تواند تاثیر مناسبی در میزان فروش گوشی هوشمند جی ۵ داشته باشد. بدون تردید با عرضه ماژول‌های جدید برای این گوشی میزان استقبال کاربران از آن نیز افزایش می‌یابد و این گوشی همواره به یک محصول منحصر به فرد تبدیل می‌شود. به طور کلی از نظر بسیاری از کارشناسان، ال‌جی با رونمایی از گوشی جی ۵ نشان داد که از نظر پتانسیل طراحی و نوآوری یک شرکت کاملا خاص و منحصر به فرد است. شاید در آینده نزدیک شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند مشابه با این محصول از سوی سایر شرکت‌های فعال در صنعت موبایل باشیم. نظر شما در رابطه با سبک طراحی گوشی جی ۵ و حمایت مستقیم آن از شرکت‌ها و افرادی که به توسعه ماژول‌های اختصاصی برای پرچمدارش می‌پردازند چیست؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر