ال‌جی و ایسوس، اپل را مورد تمسخر قرار دادند!

به طور کلی میزان توان شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند به یک معضل اساسی تبدیل شده و این موضوع با پیشرفت‌های بیشتر صورت گرفته در سایر زمینه‌ها نظیر صفحه نمایش، پردازنده و ... بیشتر به چشم می‌آید.

ال‌جی و ایسوس، اپل را مورد تمسخر قرار دادند!

کلیک - با این وجود، کمپانی‌های طراح و تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند با درک این موضوع توجه خاصی به نحوه‌ی طراحی محصولات خود می‌کنند. به عنوان مثال این شرکت‌ها قطعات سخت افزاری مورد نیاز خود در یک گوشی را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که در مصرف انرژی آن‌ها و توان شارژدهی باتری دستگاه تعادلی برقرار باشد. از سوی دیگر با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی تکنولوژی، روز به روز قطعات سخت افزاری بهره‌ورتر و کم مصرف‌تری به بازار عرضه می‌شوند و تدابیر نرم افزاری خاصی هم بدین منظور از سوی کمپانی‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود.

اما با وجود تمامی اقدام، پیشرفت‌ها و تدابیری که به منظور کاهش مصرف انرژی باتری گوشی‌های هوشمند به آن‌ها توجه می‌شود، گاها باز هم با معضل کمبود توان شارژدهی باتری این محصولات مواجه می‌شویم. به طور کلی پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی باتری دستگاه‌های هوشمند به اندازه‌ی کافی نبوده و حداقل در مقایسه با پیشرفت سایر قطعات سخت افزاری ناچیز محسوب می‌شود. در این بین برخی از شرکت‌ها به منظور حل این معضل تدابیر جالبی را در نظر گرفتند و قاب‌های اختصاصی را برای نمونه‌های مختلف گوشی‌های هوشمند طراحی کردند که این قاب‌ها در دل خود یک باتری مجزا را نیز به همراه داشته و با اتصال گوشی به آن قاب به نوعی توان شارژدهی باتری آن افزایش پیدا می‌کرد.

استقبال کاربران از این نوع قاب‌های شارژی مطلوب بود. از اینرو به تازگی شرکت اپل هم در یک اقدام جالب توجه برای اولین بار از قاب رسمی جدیدی برای آیفون 6 و آیفون 6 اس خود رونمایی کرد. این قاب اختصاصی و رسمی اپل Smart Battery Case نام داشته و به موجب استفاده از آن توان شارژدهی آیفون کاربر تا 25 ساعت افزایش می‌یابد. این اقدام اپل شاید به هیچ وجه نادرست به نظر نرسد، اما به تازگی دو کمپانی اندرویدی تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند از این اتفاق سوء استفاده کرده و با تمسخر اپل و قاب اختصاصی وی، قدرت طراحی و ثبات عملکرد باتری محصولات خود را به رخ کشیدند. این دو کمپانی، شرکت کره‌ای ال‌جی و ایسوس نام دارند.

1

در واقع ال‌جی و ایسوس، ارائه‌ی قاب رسمی Smart Battery Case اپل برای آیفون 6 و آیفون 6 اس را دلیلی مبنی بر ضعف طراحی این محصولات دانسته و مدعی شده‌اند که با استفاده از محصولات ما (ایسوس و ال‌جی) نیازی به استفاده از قاب‌های مجزا نخواهید داشت و انرژی مورد نیاز دستگاه با تدابیر دقیق صورت گرفته شده از سوی ما به شکل کاملا مناسب و مطلوبی تامین می‌شود. کمپانی تایوانی ایسوس در یک پست اختصاصی در توییتر این چنینی بیان کرده است:

"با توجه به اینکه با خرید محصولات ایسوس، بهترین شرایط عملکردی و مطلوب‌ترین وضعیت شارژدهی باتری در اختیار شما قرار داده می‌شود، دیگر نیازی به استفاده از قاب‌های اختصاصی نخواهید داشت. #Zenfone #Max."

ایسوس به همراه این متن، تصویری از گوشی هوشمند زنفون مکس خود را نیز منتشر ساخته است و به نوعی با این حرکت برتری این گوشی را نسبت به آیفون 6 و آیفون 6 اس اپل به رخ می‌کشد. شایان ذکر است که باتری زنفون مکس ایسوس توان و ظرفیتی معادل با 5000 میلی آمپر ساعت را ارائه می‌کند و بنا به ادعای شرکت ایسوس به راحتی از 37 ساعت برقراری تماس 3G مداوم پشتیبانی خواهد کرد.

2

در سمت مقابل کمپانی ال‌جی هم به گوشی هوشمند V10 خود و تکنولوژی شارژ سریغ Quick Charge 2.0 اشاره کرده است. ال‌جی در جمله‌ای طعنه‌آمیز مفهوم زیر را بیان کرده است:

"با استفاده از تکنولوژی Quick Charge 2.0 در یک چشم به هم زدن باتری قدرتمند گوشی خود را شارژ خواهید کرد، بنابراین نیازی به استفاده از قاب‌های اختصاصی وجود ندارد. زنگی زیباست (Life's Good). #LG V10 #TheHump."

منبع: androidheadlines

ارسال نظر